Port Shenzhen wdraża systemy inteligentnej logistyki Advantech
Port Shenzhen jako jeden z największych terminali kontenerowych na świecie musi zapewnić sprawny ruch ładunków. Ważnym celem operatora terminalu jest ograniczenie czasu jaki statki cumują w porcie, co pozwala zoptymalizować pracę przeładunkową. W tym celu port korzysta z technologii cyfrowych Advantech i Intellindata.

Rosnący ruch w portach, coraz większe statki i wymogi bezpieczeństwa powodują, że operacje wykonywane w terminalach stają się coraz bardziej skomplikowane. Z tego powodu zarządy portów stawiają na coraz bardziej rozwiniętą cyfryzację procesów. Port Shenzhen wdraża wdraża koncepcję „smart port” a jej pierwszym etapem jest implementacja systemu „inteligentny dźwig” rozwijanego przez Advantech i Intellindata.
Jednym z obszarów Shenzhen gdzie wdrożono system jest terminal kontenerowych Chiwan. — Logistyka kontenerowa obejmuje trzy procesy: dźwig przy nabrzeżu otrzymuje polecenie z systemu zarządzania, aby rozładować kontenery w zadanej kolejności, system zarządzania wysyła zamówienia do ciężarówek, aby przenieść kontenery na wyznaczone podwórze. Dzięki systemowi informatycznemu rozwinietego przez Advantech i Intellindata pracownicy terminalu mogą łatwo monitorować urządzenia do przenoszenia kontenerów, takie jak suwnice, dźwigi czy wózki. W ten sposób można zapewnić płynność operacji 24 godziny na dobę i 7 dni w tygdniu — zapewania Gary Huang, menadżer sprzedaży produktu Advantech iLogistics.
Architektura systemu „inteligentny dźwig” obejmuje terminale Advantech DLT-V8312 montowane w pojazdach, które zapewniają sprawność działania urządzeń nawet ekstremalnych warunkach środowiska. Terminale optymalizują komunikację między suwnicami, ciężarówkami oraz systemami zarządzania wykorzystują bezprzewodowy transfer danych.
W czasie tych operacji system Advantech DLT-V8312 zbiera dane operacyjne i wysyła je do systemu zarządzającego w celo monitorowania zadań i analizy danych. Operatorzy dźwigów są natychmiast informowani o zmianach w informacjach nt. ładunków dzięki czemu unika się ładowania kontenerów w nieprawidłowej sekwencji, co zwiększa efektywność terminalu.
Dobre rezultaty osiągnięte w Chiwan sprawiły że system „inteligenty dźwig” wzbudził zainteresowanie innych terminali na przykład Dachawan w Porcie Shenzhen wdrożył system Advantech DLT-V4108 montowany w pojazdach portowych.
Port Guoyuan również planuje wdrożyć systemy inteligentnego zarządzania operacjami terminalowymi rozwijane przez Advantech i Intellindata. Wszystkie instrukcje dla ciężarówek, wózków i suwnic zostaną objęte w jednym scentralizowanym systemie poleceń. Wjazd samochodów na teren terminalu będzie monitorowany z użyciem weryfikacji tablic rejestracyjnych. Po załadowaniu kontenerów na pojazdy kamery i czujniki na bramkach automatycznie weryfikują tablice rejestracyjne i numery kontenerów następnie pozwalają ciężarówkom opuścić terminal. Wszystkie informacje są zapisywane w chmurze i zarządzane przez centralny system poleceń, który pozwala analizować dane w celu optymalizacji pracy terminalu. Architektura systemu inteligentnej logistyki obejmuje Advantech DLT-V4108 – otwartą platformę wyposażoną w podwójne mikrofony, głośniki i ekrany przystosowane do pracy w dzień i nocy.
Rozwiązania logistyczne Intellindata i Advantech zarządzają nie tylko ruchem ładunków w portach. Pojazdy są monitorowane przez system zarządzania flotą dzięki czemu można kontrolować jak docierają do centrów logistycznych. Nie trzeba już drukować pokwitowania – statur transportu jest sprawdzany w czasie rzeczywistym dzięki nadajnikom GPS.
Obecnie globalne porty i terminale poddawane są coraz większej presji na redukcję kosztów operacyjnych oraz na poprawę bezpieczeństwa. Advantech współpracuje z partnerami biznesowymi w celu rozwoju zaawansowanych strategii cyfryzacji procesów logistycznych. Firma oferuje certyfikowane rozwiązania takie jak Advantech DLT-V83, DLT-V72. Technologie te działają niezawodnie nawet w trudnych warunkach środowiskowych. Kompletne i elastyczne systemy informatyczne pozwalają portom lepiej reagować na oczekiwania klientów.
opr. ŁK