Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Port Shenzhen wdraża systemy inteligentnej logistyki Advantech

Port Shenzhen jako jeden z największych terminali kontenerowych na świecie musi zapewnić sprawny ruch ładunków. Ważnym celem operatora terminalu jest ograniczenie czasu jaki statki cumują w porcie, co pozwala zoptymalizować pracę przeładunkową. W tym celu port korzysta z technologii cyfrowych Advantech i Intellindata. 

fot. Advantech

Rosnący ruch w portach, coraz większe statki i wymogi bezpieczeństwa powodują, że operacje wykonywane w terminalach stają się coraz bardziej skomplikowane. Z tego powodu zarządy portów stawiają na coraz bardziej rozwiniętą cyfryzację procesów. Port Shenzhen wdraża wdraża koncepcję „smart port” a jej pierwszym etapem jest implementacja systemu „inteligentny dźwig” rozwijanego przez Advantech i Intellindata.

Jednym z obszarów Shenzhen gdzie wdrożono system jest terminal kontenerowych Chiwan. — Logistyka kontenerowa obejmuje trzy procesy: dźwig przy nabrzeżu otrzymuje polecenie z systemu zarządzania, aby rozładować kontenery w zadanej kolejności, system zarządzania wysyła zamówienia do ciężarówek, aby przenieść kontenery na wyznaczone podwórze. Dzięki systemowi informatycznemu rozwinietego przez Advantech i Intellindata pracownicy terminalu mogą łatwo monitorować urządzenia do przenoszenia kontenerów, takie jak suwnice, dźwigi czy wózki. W ten sposób można zapewnić płynność operacji 24 godziny na dobę i 7 dni w tygdniu — zapewania Gary Huang, menadżer sprzedaży produktu Advantech iLogistics. 

Architektura systemu „inteligentny dźwig” obejmuje terminale Advantech DLT-V8312 montowane w pojazdach, które zapewniają sprawność działania urządzeń nawet ekstremalnych warunkach środowiska. Terminale optymalizują komunikację między suwnicami, ciężarówkami oraz systemami zarządzania wykorzystują bezprzewodowy transfer danych.

W czasie tych operacji system Advantech DLT-V8312 zbiera dane operacyjne i wysyła je do systemu zarządzającego w celo monitorowania zadań i analizy danych. Operatorzy dźwigów są natychmiast informowani o zmianach w informacjach nt. ładunków dzięki czemu unika się ładowania kontenerów w nieprawidłowej sekwencji, co zwiększa efektywność terminalu. 

Dobre rezultaty osiągnięte w Chiwan sprawiły że system „inteligenty dźwig” wzbudził zainteresowanie innych terminali na przykład Dachawan w Porcie Shenzhen wdrożył system Advantech DLT-V4108 montowany w pojazdach portowych. 

Port Guoyuan również planuje wdrożyć systemy inteligentnego zarządzania operacjami terminalowymi rozwijane przez Advantech i Intellindata. Wszystkie instrukcje dla ciężarówek, wózków i suwnic zostaną objęte w jednym scentralizowanym systemie poleceń. Wjazd samochodów na teren terminalu będzie monitorowany z użyciem weryfikacji tablic rejestracyjnych. Po załadowaniu kontenerów na pojazdy kamery i czujniki na bramkach automatycznie weryfikują tablice rejestracyjne i numery kontenerów następnie pozwalają ciężarówkom opuścić terminal. Wszystkie informacje są zapisywane w chmurze i zarządzane przez centralny system poleceń, który pozwala analizować dane w celu optymalizacji pracy terminalu. Architektura systemu inteligentnej logistyki obejmuje Advantech DLT-V4108 – otwartą platformę wyposażoną w podwójne mikrofony, głośniki i ekrany przystosowane do pracy w dzień i nocy. 

Rozwiązania logistyczne Intellindata i Advantech zarządzają nie tylko ruchem ładunków w portach. Pojazdy są monitorowane przez system zarządzania flotą dzięki czemu można kontrolować jak docierają do centrów logistycznych. Nie trzeba już drukować pokwitowania – statur transportu jest sprawdzany w czasie rzeczywistym dzięki nadajnikom GPS.

Obecnie globalne porty i terminale poddawane są coraz większej presji na redukcję kosztów operacyjnych oraz na poprawę  bezpieczeństwa. Advantech współpracuje z partnerami biznesowymi w celu rozwoju zaawansowanych strategii cyfryzacji procesów logistycznych. Firma oferuje certyfikowane rozwiązania takie jak Advantech DLT-V83, DLT-V72. Technologie te działają niezawodnie nawet w trudnych warunkach środowiskowych. Kompletne i elastyczne systemy informatyczne pozwalają portom lepiej reagować na oczekiwania klientów.

opr. ŁK

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close