Port Bronka udostępnił dodatkową powierzchnię składowania
Rosyjski port Bronka zaoferował dodatkową powierzchnię do składowania towarów importowych i eksportowych. To odpowiedź na zapotrzebowanie branży w obliczu kryzysu spowodowanego epidemią.
Port Bronka podjął działania w celu wsparcia rosyjskich przedsiębiorców, którzy ponoszą koszty z powodu pandemii COVID-19. Na terenie portu zagospodarowano dodatkowy plac do składowania ładunków eksportowych i importowych. To jest odpowiedź na obserwowany w ostatnich tygodniach w wielu krajach wzrost zapotrzebowania na powierzchnię magazynową. Dodatkowa powierzchnia pozwoli wydłużyć czas składowania towarów eksportowych o 60 dni a importowych o 30 dni. Za dłuższy czas składowania port nie pobiera dodatkowych opłat. Wszystkie ładunki które dotrą do portu przed 15 maja 2020 będzie można przechowywać dwa razy dłużej bez ponoszenia kosztów.
Celem tego działania jest redukcja kosztów ponoszonych przez wszystkich uczestników łańcucha logistycznego, co w efekcie poprawi dostępność towarów i obniży ceny dla klientów końcowych.
— Sektor logistyczny jest jednym z pierwszych, którego dotknęły efekty pandemii. Zawieszenie pracy fabryk w wielu krajach, obniżenie zapotrzebowania na dostawy i załamanie w systemach transportowych – to wszystko skutkuje wzrostem popytu na składowanie ładunków w portach na czas przyszłych zamówień w transporcie. Port Bronka ma wystarczająco dużą powierzchnię dlatego zdecydowaliśmy się na wsparcie naszych klientów oferując im dodatkowe powierzchnie składowania — powiedział Nikita Mirow, dyrektor generalny Bronka Group.
Bronka jest jedynym głębokowodnym portem w rejonie St. Petersburga, który może przyjmować statki o długości 347 m i zanurzeniu 13 m. Port specjalizuje się w przeładunkach kontenerów i towarów masowych.