Partnerzy portalu

Nowe LCS Szastarka nadzoruje pociągi na linii do Stalowej Woli

Tagi: PKP PLK,

Nowe Lokalne Centrum Sterowania w Szastarce nadzoruje sprawne i bezpieczne podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola. Pod kontrolą komputerowych urządzeń i zdalnego systemu łączności przejechało ponad 2 tys. pociągów, m.in. składów towarowych, kursujących między Lubelszczyzną a Podkarpaciem. LCS powstało w ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wartej 447 mln zł, realizowanej z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

fot. PKP PLK

Na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów sprawne prowadzenie ruchu pociągów umożliwiają komputerowe urządzenia. Nowoczesne systemy komputerowe zastąpiły układy przekaźnikowe oraz mechaniczne. Lokalne Centrum Sterowania w Szastarce od stycznia br. nadzoruje ruch na odcinku Kraśnik – Szastarka – Rzeczyca. Dyżurni ruchu w Szastarce śledzą pociągi na monitorach. Urządzenia zamontowane w torach odnotowują liczbę przejeżdżających pociągów. Dzięki kamerom kolejarze mają stały podgląd na przejazdy kolejowo-drogowe.

Lokalne Centrum Sterowania obejmuje nie tylko Szastarkę, ale też stację Kraśnik i Rzeczyca oraz przystanki osobowe Sulów, Polichna Kraśnicka, Rzeczyca-Kolonia. Modernizacja i rozbudowa obiektu w Szastarce oraz budowa urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na odcinku Kraśnik – Rzeczyca zostały przeprowadzone w latach 2018-2019.

Modernizacja linii Lublin – Stalowa Wola Rozwadów objęła również budowę nowego centrum sterowania w Stalowej Woli Rozwadowie. Ten LCS oprócz stacji obejmie posterunki Zaklików, Lipa, Stalowa Wola Charzewice, z możliwością powiększenia obszaru centralnego sterowania o inne stacje. Na pozostałych odcinkach ruch jest nadzorowany z LCS-ów w Niedrzwicy i Lublinie.

Nowoczesne lokalne centra sterowania (LCS) wspomagają pracę dyżurnych ruchu dzięki „weryfikowaniu” czynności ludzi przez systemy komputerowe. Możliwe jest prowadzenie stałego nadzoru nad ruchem pociągów z jednego miejsca. Lokalne centra sterowania na bieżąco nadzorują i monitorują wszystkie parametry dotyczące bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Dzięki temu zwiększa się poziom bezpieczeństwa. Nowoczesne urządzenia zapewniają także większa przepustowość linii – możliwość kursowania większej liczby pociągów.

Kolej ułatwiła podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów

Na linii z Lublina do Stalowej Woli Rozwadowa pasażerowie korzystają już z 20 nowych peronów oraz nowego przystanku Stalowa Wola Charzewice. Na podkarpackim odcinku trasy powstaje też drugi nowy przystanek Zaklików Miasto. Wykonawca kończy także prace przy elektryfikacji linii.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close