Marzec rekordowym miesiącem na Nowym Jedwabnym Szlaku
W marcu przywrócono pracę w chińskich fabrykach a liczba kursujących pociągów na Nowym Jedwabnym Szlaku osiągnęła rekordowy poziom. Kolej wykorzystywana jest m.in. do transportu materiałów medycznych.
Marzec był rekordowym miesiącem w historii intermodalnych połączeń kolejowych miedzy Azją a Europą. Liczba przetransportowanych kontenerów i otwartych wagonów wzrosła o 36 i 30 proc. w porównaniu z marcem 2019 roku – poinformowała China National Railway Group Limited.
W pierwszym kwartale 2020 liczba pociągów wyprawionych na transkontynentalnym szlaku wyniosła 1941 – o 15% więcej niż rok temu, a liczba przewiezionych ładunków wyniosła 174 tys. TEU (wzrost o 18%). Tylko w marcu na Nowym Jedwabnym Szlaku wyprawiono 809 pociągów. 98,1% pociągów wiozło wyłącznie pełne kontenery.
Pociągi wykorzystywane są także do przewozu materiałów medycznych. 21 marca wyruszył z Yiwu pociąg z materiałami pomocnymi w walce z epidemią koronawirusa. Ładunki będą dostarczone do kilku krajów europejskich w tym także Polski.
Dane z sektora logistycznego w Chinach w marcu wskazywały na poprawę sytuacji branży. Wskaźnik koniunktury branży w zeszłym miesiącu wzrósł ponad 50 punktów co oznacza spodziewany wzrost aktywności – poinformowała Chińska Federacja Logistyki i Zaopatrzenia. Na poprawę nastroju w chińskiej gospodarce wpłynęło zahamowanie epidemii koronawirusa.
Niepewne są natomiast perspektywy dla chińskiego eksportu. W związku z rozprzestrzenieniem się pandemii w Europie i USA w najbliższych tygodniach spodziewany jest znaczny spadek obrotów w handlu, co wpłynie na zmniejszenie importu. W samych Chinach natomiast branża handlowa po ogłoszeniu przez rząd sukcesu w walce z epidemią notuje ponownie wzrost przychodów. W marcu wzrosły obroty sektora handlu online, a aktywność konsumencka wraca do poziomu sprzed kryzysu.