Gefco Polska wzmacnia środki ochrony w związku z rozprzestrzenianiem się COVID-19
Gefco Polska wprowadziła szereg zmian dla zapewnienia bezpieczeństwa zdrowia pracowników i partnerów oraz zachowania ciągłości realizowania zleceń. Powołany został specjalny zespół kryzysowy do spraw zwalczania zagrożeń związanych z koronawirusem. Jego zadaniem jest monitorowanie, komunikacja i podejmowanie działań stosownych do dynamicznie zmieniającej się sytuacji w Polsce i na świecie.
Zespół kryzysowy wprowadził szereg nowych procedur, które muszą być wypełniane zarówno przez pracowników i partnerów Gefco Polska. Przede wszystkim osoby, które mogą pracować zdalnie zostały wysłane na „home office”. Wszystkim, którzy pracowali w firmie na sprzęcie stacjonarnym zapewniono komputery w domach oraz wysokiej jakości bezpieczne połączenie VPN z systemami Gefco, aby praca z domu odbywała się bez obciążeń technicznych.
Natomiast pracownicy, którzy wykonują swoje obowiązki na terenie firmy zostali zaopatrzeni w samochody służbowe lub dodatki paliwowe dla samochodów prywatnych, aby nikt nie musiał korzystać z komunikacji publicznej. Przy wejściu do firmy monitorowana jest temperatura zarówno pracowników, partnerów, kierowców jak i wszystkich innych gości. Każdy z pracowników posiada maseczkę ochronną i rękawiczki jednorazowe, a na terenie firmy powstał szereg punktów sanitarnych umożliwiających dezynfekcję. Oprócz komunikacji reguł dotyczących higieny osobistej, wprowadzono również szkolenia i instrukcje np. o tym jak bezpiecznie zakładać i ściągać rękawiczki i maseczki. Dodatkowo wprowadzono zasadę otwartych drzwi, a teren firmy jest systematycznie dezynfekowany. Czyszczone są części wspólne, takie jak klamki, poręcze, włączniki i inne elementy narażone na częstszy kontakt dłoni, a częstotliwość czynności została zwiększona.