Prezes Portu Gdynia Adam Meller laureatem konkursu TOP Menadżer Pomorza
Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia Adam Meller został wyróżniony tytułem Menadżera 2019 w konkursie TOP Menedżera Pomorza. Konkurs organizowany jest od ponad 20 lat przez redakcję Polska the Times „Dziennika Bałtyckiego”.
Ranking najlepszych z najlepszych na Pomorzu prezentuje pomorskich biznesmenów, wybranych przez kapitułę plebiscytu, którą tworzą autorytety ze świata ekonomii, biznesu i mediów. Prestiżowa nagroda została wręczona menedżerom, których działania w danym roku zostały docenione nie tylko za dobre wyniki finansowe przedsiębiorstwa, ale także za styl i sposób zarządzania, za tworzenie wizerunku firmy oraz za reagowanie na potrzeby swojego zespołu i lokalnych społeczności. To kolejne wyróżnienie dla prezesa Portu Gdynia. W ostatnich miesiącach Adama Mellera nagrodzono Duża Perłą Polskiej Gospodarki, Złotą Statuetką Lidera Polskiego Biznesu BCC czy Firmą Roku 2019.
— Otrzymane nagrody są dla nas ogromnym wyróżnieniem, albowiem większość z nich to efekt analiz ekspertów i ocena twardych danych ekonomicznych czy przeładunkowych. Stoimy w obliczu przełomowych inwestycji i każde wyróżnienie jest potwierdzeniem podejmowanych przez nas decyzji. Wszelkie nagrody cieszą, ale też stymulują do dalszego rozwoju. Jestem bardzo wdzięczny wszystkim pracownikom Portu Gdynia za skuteczną realizację założonych celów. To dzięki nim port osiąga z roku na rok wzrosty przeładunków oraz utrzymuje bardzo dobrą kondycję finansową.— skomentował Adam Meller w rozmowie z „Dziennikiem Bałtyckim”.
Port Gdynia inwestycje o znaczeniu strategicznym dla polskiej gospodarki i bezpieczeństwa narodowego. W najbliższych latach poszerzone zostanie, główne wejście do portu, akweny portowe zostaną pogłębione, powstanie nowa obrotnica, Publiczny Terminal Promowy i Port Zewnętrzny.
Największą planowaną inwestycją jest budowa nowego Portu Zewnętrznego, który będzie mógł przeładowywać 2,5 mln TEU rocznie. W Gdyni powstanie nowy pirs, na którym oprócz portu kontenerowego znajdzie się także plac do składowania elementów farm wiatrowych, który wesprze planowane inwestycje w OZE na Bałtyku. Budowa Głębokowodnego Portu Zewnętrznego jest koniecznością w związku rosnącą konkurencją na Bałtyku oraz rosnącymi potrzebami polskiej gospodarki. Ideą jest by Port Gdynia mógł przyjmować największe statki wpływające na Bałtyk.
— To prawda. Jeszcze do niedawna wydawało się, że w basenie morza Bałtyckiego mogą zawijać tylko niewielkie statki, np. feedery transportujące kontenery przeładowane w portach nad Morzem Północnym. Natomiast dzisiaj okazuje się że na basen Morza Bałtyckiego mogą wpływać duże statki oceaniczne. Widzimy takie tendencje, więc musimy się przygotować na to by nasz port również był miejscem docelowym dla takich jednostek. Stąd właśnie projekt Portu Zewnętrznego, który umożliwi obsługę takich statków — mówił w rozmowie z IntermodalNews.pl prezes Adam Meller.