RZD Holding połączył Skandynawię i Chiny
The United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance (UTLC ERA), która jest częścią Russian Railways Holding, we współpracy z portem Mukran w Niemczech oraz portem Bałtyjsk w rosyjskim obwodzie kaliningradzkim, uruchomiła regularny multimodalny serwis kontenerowy pomiędzy Skandynawią a Chinami.
Wcześniej załadowcy ze Skandynawii musieli konsolidować ładunki w głównych terminalach europejskich, takich jak Hamburg czy Duisburg, a następnie wysyłać swoje przesyłki dalej drogą lądową. Od teraz ładunki będą przypływały statkami do portu Mukran w celu dalszej odprawy i wysyłki multimodalnym transportem przez port w Bałtyjsku, a następnie przez Litwę, Białoruś, Rosję i Kazachstan do ostatecznego odbiorcy w Chinach – wszystko na jednym dokumencie CIM/SMGS.
Przesyłki ze szwedzkiego portu dotrą do miejsca przeznaczenia w Chinach w ciągu około 15 dni, a więc znacznie szybciej niż drogą morską, która trwała ok 60 dni.
Pociągi towarowe będą jeździć co tydzień w parach.