Partnerzy portalu

Na CMK powstają nowe wiadukty

Tagi: CMK, PKP PLK,

Obok kursujących Centralną Magistralą Kolejową pociągów budowane są nowe wiadukty w Koziej Wsi i Motycznie (świętokrzyskie) oraz w Zachorzowie Kolonii i Radwanie (woj. łódzkie) Obiekty zwiększą poziom bezpieczeństwa i pozwolą na podniesienie prędkości pociągów m. in. z Warszawy do Krakowa i Katowic. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 104 mln zł netto, przygotowują CMK do prędkości powyżej 200 km/h.

fot. PKP PLK

Postępują prace przy budowie 4 wiaduktów, które zastąpią przejazdy w poziomie szyn w woj. świętokrzyskim i łódzkim. M.in. dzięki tym obiektom pociągi będą mogły zwiększyć prędkość powyżej 200 km/h oraz sprawniejszy będzie ruch drogowy – wyeliminowane zostanie oczekiwanie kierowców przed rogatkami.

Na każdym wiadukcie będą dwa pasy jezdni o szerokości 3 m. Skorzystają piesi i rowerzyści, dzięki przewidzianej dla nich bezpiecznej ścieżce. Sprawna komunikacje zapewnia drogi dojazdowe.

W Koziej Wsi i Motycznie (woj. świętokrzyskie) roboty są najbardziej zaawansowane. Na budowach gotowe już są po dwie z czterech podpór wiaduktów. Dźwigi i specjalistyczny sprzęt wykonał konstrukcje stalowe i betonowanie. Teraz wykonawca, po wzmocnieniu podłoża i przygotowaniu fundamentów buduje kolejne podpory.

W Zachorzowie Kolonii i Radwanie (woj. łódzkie) kończy się wzmacnianie terenu pod nasypami drogowymi i zabezpieczeni nasypu kolejowego. Wykonawcy gromadzą materiał do budowy nasypów drogowych. W Radwanie rozpoczęto wykonywanie podpór.

Roboty zaplanowano na lata 2019-2021. Wartość inwestycji ponad 104 mln zł netto. To część większego projektu ze środków budżetowych pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

Po Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi pojadą z prędkością ponad 200 km/h

Inwestycje PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej skrócą czas podróży. Dostosowują linię do prędkości powyżej 200 km/h i zwiększają poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym,. W ubiegłym roku PLK zmodernizowały 14 obiektów na szlaku Idzikowice – Opoczno Płd. oraz stację techniczną w Idzikowicach. Trwa przebudowa obiektów inżynieryjnych na odcinku między Pilichowicami a Olszamowicami. Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich zaplanowanych prac na Centralnej Magistrali Kolejowej oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h.

CMK zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close