Zakończyły się prace na linii Kraków – Katowice
Zakończyły się prace torowe na dwóch odcinkach linii E30 w kierunku Katowic. Po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy, pomiędzy Jaworznem Szczakową i Trzebinią oraz Krakowem Głównym Towarowym i stacją Kraków Mydlniki, pociągi pojadą po dwóch zmodernizowanych torach z prędkością podwyższoną do 120 km/h.
Przejazdy kolejowo – drogowe w poziomie szyn zastępowane są wiaduktami. Nowoczesne systemy bezpieczeństwa i sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania zwiększają poziom bezpieczeństwa i sprawność prowadzenia pociągów.
Od 15 marca PLK zapewnią większą dostępność kolei dla mieszkańców Nowej Huty. Po latach przerwy przystanki Kraków Lubocza i Kraków Nowa Huta znów będą czynne. W kilkanaście minut pociągiem regionalnym będzie można dojechać do centrum miasta. To bardzo atrakcyjna oferta w porównaniu z innymi środkami transportu. Perony na przystankach zostały przygotowane do bieżącej obsługi podróżnych. PLK przygotowały wiaty i ławki, oświetlenie oraz nagłośnienie.
Projekty realizowane przez PLK na terenie Małopolski znacznie zwiększają możliwości kolei. Transport kolejowy zapewnia bardziej dostępne, lepsze i bezpieczniejsze podróże w mieście, regionie oraz na międzynarodowym korytarzu transportowym E30, który łączy kraj europejskie w spójną sieć kolejową. Wartość inwestycji ok. 2 mld zł. Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.