Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Digitalizacja i automatyzacja wkracza do portów

Porty morskie inwestują w nowoczesne rozwiązania cyfrowe i rozbudowują infrastrukturę po to by przyjmować coraz większe statki, skrócić czas obsługi jednostek i lepiej zarządzać przestrzeniami składowymi – zapowiadają uczestnicy Forum Intermodalnego.

fot. Intermodalnews.pl

Port Koper jest jednym z najważniejszych hubów dla regionu środkowej Europy. Obsługuje również ładunki docierające do Polski. Przeładunki portu Koper wzrosły w ubiegłym roku do do 22,8 mln ton i 959 tys TEU. Wraz z wzrostem pracy rosną też wymagania armatorów.

— Na świecie jest tendencja do budowania coraz większych statków. Rosną wymagania co do szybkości i sprawności obsługi w terminalach. Dlatego Port Koper wydłuża nabrzeża w stronę morza o 150 m. Na całej długości zachowamy głębokość zanurzenia 15 m. Inwestujemy w suwnice Post Panamax, nowe bocznice i tory wewnętrzne — powiedział Dariusz Mierkiewicz, przedstawiciel Portu Koper. 

Poprawa sprawności działania jest jednym z powodów dla których europejskie porty inwestują w digitalizację. Inteligentne rozwiązania są też konieczne gdyż 30% z powodów losowych przesyłek jest opóźnionych, co powoduje że kontenery zalegają na placach. Narzędzia cyfrowe pozwalają lepiej zarządzać zasobami portów i komunikować się z partnerami logistycznymi

— Przy każdej transakcji przeładunkowej bierze udział nawet 28 uczestników i potrzeba sprawnego przepływu informacji Nowoczesne narzędzia pozwalają także na optymalizację wykorzystania energii. Port Hamburg inwestuje w wykorzystanie energii odnawialnej. Chcemy żeby terminal CTA był zeroemisyjny co osiągniemy w ciągu kilku lat. Tworzymy system zarządzania infrastrukturą jako całość. Czujniki monitorują stan rzeki, dróg, kolei i innej infrastruktury. W przyszłości digitalizacja umożliwi zastosowanie autonomicznych samochodów — powiedział Maciej Brzozowski, przedstawiciel pPortu Hamburg.

Obecnie w Hamburgu działa system TransPORT Rail, który  zarządza ruchem kolejowym w porcie dzięki czemu udało się zwiększyć wolumen ruchu kontenerów na pociągach w porcie. Jest to możliwe dzięki lepszej utylizacji i wydłużeniu pociągów i dłuższe pociągów.

Również Port Świnoujście przygotowuje się do wzrostu przeładunków skonteneryzowanych. — Przystosujemy terminal promowy do transportu intermodalnego. Powstaną tory, które będą mogły mieścić 12 wagonów intermodalnych. Port zakupi reachstackery i zbuduje nowe wiadukty do parkingu dla ciężarówek — powiedział Juliusz Grabowski – specjalista ds. obsługi inwestorów Zarządu Morskich Portów Szczecin Świnoujście.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close