Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Wydano decyzję środowiskową dla S10 Bydgoszcz – Toruń

Tagi: GDDKiA, S10,

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy podpisał decyzję środowiskową dla trasy S10 między Bydgoszczą a Toruniem. To przypieczętowanie wybranego przebiegu drogi.

fot. GDDKiA

24 lutego 2020 r. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji (tzw. decyzja środowiskowa) dla odcinka drogi ekspresowej S10 między Bydgoszczą a Toruniem. To bardzo ważna decyzja, która zatwierdza środowiskowo wybór wariantu, będący przedmiotem analiz w ramach prowadzonego przez GDDKiA Studium Techniczno-Ekonomiczno- Środowiskowego.

Dwujezdniowy ekspres z Bydgoszczy do Torunia

Droga ekspresowa S10 ma być drogą dwujezdniową o łącznej długości ok. 50 km. Będzie się zaczynać na węźle Bydgoszcz Południe i początkowo zostanie poprowadzona po śladzie drogi krajowej nr 10. W okolicy Solca Kujawskiego (Wypaleniska, Makowiska) odejdzie na południe, by następnie dojść do istniejącej S10 Obwodnicy Torunia (tu będzie dobudowana druga jezdnia z niezbędnymi korektami drogi istniejącej). Droga będzie się łączyła się na węźle Toruń Południe z autostradą A1. W ramach tego zadania przewiduje się także rozbudowę drogi krajowej nr 25 w rejonie miejscowości Brzoza (okolice węzła Bydgoszcz Południe).

Od węzła Bydgoszcz Błonie do Bydgoszcz Południe kierowcy mają do dyspozycji ekspresowy odcinek dwujezdniowej obwodnicy miasta o długości ok. 11 km. Dalszą część trasy, do węzła Toruń Południe, o długości nieco ponad 50 km, przewidziano do realizacji w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

Przyszły wykonawca S10 pomiędzy węzłem Bydgoszcz Południe a Toruń Południe zbuduje nowy odcinek trasy o długości ok. 40 km i dobuduje drugą jezdnię na odcinku pomiędzy węzłami Toruń Zachód i Toruń Południe wraz z rozbudową tego ostatniego węzła. Prywatny inwestor, po realizacji inwestycji, będzie otrzymywał wynagrodzenie za dostępność trasy dla użytkowników, a po okresie obowiązywania umowy droga stanie się własnością Skarbu Państwa.

Dla dalszego przebiegu S10 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego oraz mazowieckiego opracowaliśmy studium korytarzowe, czyli pierwsze plany badające możliwość poprowadzenia trasy w jednym z czterech badanych korytarzy o szerokości ok. 5 km. Studium stanowi część większego opracowania, w którym badamy również możliwe lokalizacje przyszłej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, ułatwiającej skomunikowanie z Centralnym Portem Komunikacyjnym w okolicy Baranowa przy A2.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close