NBG Nouschirvan Beteiligungsgesellschaft mbH Hamburg będzie promować rosyjski Port Bronka
31 stycznia 2020 r. Fenix LLC St. Petersburg – właściciel i operator Portu Bronka – oraz NBG Nouschirvan Beteiligungsgesellschaft mbH Hamburg podpisały umowę agencyjną na rzecz promocji najnowocześniejszego portu morskiego w Rosji.

Port Bronka jest jedynym portem głębokowodnym w Sankt Petersburgu, który zajmuje się obsługą kontenerów, projektów, ładunków masowych i ro-ro. Obecna przepustowość portu wynosi 500.000 TEU i 130.000 jednostek ładunków ro-ro rocznie. Plan dalszego rozwoju obejmuje zwiększenie zdolności przeładunkowej kontenerów do 1,9 mln TEU rocznie oraz ładunków ro-ro – do 200.000 sztuk rocznie.
NBG Nouschirvan Beteiligungsgesellschaft mbH specjalizuje się w doradztwie w zakresie zarządzania żeglugą liniową i zarządzaniem handlem handlowym. Firma posiada wieloletnie, praktyczne doświadczenie zawodowe oraz silną, globalną sieć kontaktów.
Zgodnie z rosyjską strategią morską, Morze Bałtyckie jest najważniejszym szlakiem wymiany handlowej tego kraju z państwami europejskimi. Modernizacja i rozbudowa portów rosyjskich, przede wszystkim tych położonych w Zatoce Fińskiej, oraz wzrost możliwości przeładunkowych portów mają na celu zmniejszenie uzależnienia Federacji Rosyjskiej od przewozów tranzytowych. Już w latach 90. XX wieku Rosja przekierowała większość swoich ładunków kolejowych na Zachód, głównie do Niemiec na autostradę morską, z pominięciem m.in. krajów bałtyckich i Polski. Sytuacja ta spowodowała wzrost znaczenia Sankt Petersburga – największego portu rosyjskiego nad Bałtykiem.
W ramach rozbudowy zespołu portowego wokół Sankt Petersburga powstało kilka nowych portów przeładunkowych. Najważniejsze z nich to Ust-Ługa, Primorsk i Wysock . Portem powiązanym z Sankt Petersburgiem jest także Wyborg.
BRONKA – NOWY PORT KONTENEROWY I RO-RO
Brak wolnej przestrzenie w porcie Sankt Petersburg był przyczyną wyczerpania się jego możliwości rozwojowych. W tej sytuacji Ministerstwo Transportu Federacji Rosyjskiej oraz władze Sankt Petersburga zainicjowały rozwój Portu Bronka, który w przeciwieństwie do terminali kontenerowych znajdujących się w historycznym porcie Sankt Petersburg i położonych centralnie względem miasta, nie jest ograniczony przestrzennie. Port został zlokalizowany w pobliżu tamy południowej, rozdzielającej Zatokę Fińską od jej strony wewnętrznej, z dala od miasta, tuż przy obwodnicy drogowej i w pobliżu sieci kolejowej. Dzięki temu czas transportu kontenerów wysyłanych bezpośrednio do Moskwy za pomocą systemu autostrad oraz kolei został znacznie skrócony.

Rozwój portu jest bardzo dynamiczny. Zawarto już długoterminowe kontrakty z głównymi liniami żeglugowymi oraz przemysłem, zwłaszcza motoryzacyjnym. Oczekujemy, że ta tendencja się utrzyma – mówi Parwis Nouschirvan, właściciel zarządzający NBG – ponieważ Bronka jest najbardziej efektywnym, logistycznym i operacyjnym rozwiązaniem dla wielu linii żeglugowych zawijających do Sankt Petersburga.
Równie dynamicznie w porcie uruchamiane są nowe maszyny i wyposażenie. Port posiada 4 suwnice STS Post Panamax firmy Liebherr oraz 10 suwnic RTG Kronecranes. W sierpniu 2019 roku dostarczono do portu drogą morską drugi mobilny dźwig portowy Liebherr LHM 800, który został oficjalnie uruchomiony pod koniec listopada 2019. W ramach realizacji planu wyposażenia Terminala Kontenerowego MSCC Bronka, Fenix LLC zakupił i uruchomił w roku 2019 wózek NOELL-KONECRANES Sprinter Carrier 624E. Nowa maszyna ma wysokość podnoszenia 6,3 m (1+1 kontener) i udźwig 50 t. Na wyposażeniu terminala znajdują się trzy takie wózki a także reachstackery i stackery Konecranes, wózki widłowe HYSTER, TCM, Kalmar i Konecranes. W ostatnich dniach dostarczono 4 naczepy statkowe (roll trailer) Novatech o ładowności 90 ton.