Partnerzy portalu

NBG Nouschirvan Beteiligungsgesellschaft mbH Hamburg będzie promować rosyjski Port Bronka

31 stycznia 2020 r. Fenix LLC St. Petersburg – właściciel i operator Portu Bronka – oraz NBG Nouschirvan Beteiligungsgesellschaft mbH Hamburg podpisały umowę agencyjną na rzecz promocji najnowocześniejszego portu morskiego w Rosji.

Źródło: Port Bronka

Port Bronka jest jedynym portem głębokowodnym w Sankt Petersburgu, który zajmuje się obsługą kontenerów, projektów, ładunków masowych i ro-ro. Obecna przepustowość portu wynosi 500.000 TEU i 130.000 jednostek ładunków ro-ro rocznie. Plan dalszego rozwoju obejmuje zwiększenie zdolności przeładunkowej kontenerów do 1,9 mln TEU rocznie oraz ładunków ro-ro – do 200.000 sztuk rocznie.

NBG Nouschirvan Beteiligungsgesellschaft mbH specjalizuje się w doradztwie w zakresie zarządzania żeglugą liniową i zarządzaniem handlem handlowym. Firma posiada wieloletnie, praktyczne doświadczenie zawodowe oraz silną, globalną sieć kontaktów.

Zgodnie z rosyjską strategią morską, Morze Bałtyckie jest najważniejszym szlakiem wymiany handlowej tego kraju z państwami europejskimi. Modernizacja i rozbudowa portów rosyjskich, przede wszystkim tych położonych w Zatoce Fińskiej, oraz wzrost możliwości przeładunkowych portów mają na celu zmniejszenie uzależnienia Federacji Rosyjskiej od przewozów tranzytowych. Już w latach 90. XX wieku Rosja przekierowała większość swoich ładunków kolejowych na Zachód, głównie do Niemiec na autostradę morską, z pominięciem m.in. krajów bałtyckich i Polski. Sytuacja ta spowodowała wzrost znaczenia Sankt Petersburga – największego portu rosyjskiego nad Bałtykiem.

W ramach rozbudowy zespołu portowego wokół Sankt Petersburga powstało kilka nowych portów przeładunkowych. Najważniejsze z nich to Ust-Ługa, Primorsk i Wysock . Portem powiązanym z Sankt Petersburgiem jest także Wyborg.

BRONKA – NOWY PORT KONTENEROWY I RO-RO

Brak wolnej przestrzenie w porcie Sankt Petersburg był przyczyną wyczerpania się jego możliwości rozwojowych. W tej sytuacji Ministerstwo Transportu Federacji Rosyjskiej oraz władze Sankt Petersburga zainicjowały rozwój Portu Bronka, który w przeciwieństwie do terminali kontenerowych znajdujących się w historycznym porcie Sankt Petersburg  i położonych centralnie względem miasta, nie jest ograniczony przestrzennie. Port został zlokalizowany w pobliżu tamy południowej, rozdzielającej Zatokę Fińską od jej strony wewnętrznej, z dala od miasta, tuż przy obwodnicy drogowej i w pobliżu sieci kolejowej. Dzięki temu czas transportu kontenerów wysyłanych bezpośrednio do Moskwy za pomocą systemu autostrad oraz kolei został znacznie skrócony.

Źródło: Port Bronka

Rozwój portu jest bardzo dynamiczny. Zawarto już długoterminowe kontrakty z głównymi liniami żeglugowymi oraz przemysłem, zwłaszcza motoryzacyjnym. Oczekujemy, że ta tendencja się utrzyma – mówi Parwis Nouschirvan, właściciel zarządzający NBG – ponieważ Bronka jest najbardziej efektywnym, logistycznym i operacyjnym rozwiązaniem dla wielu linii żeglugowych zawijających do Sankt Petersburga.

Równie dynamicznie w porcie uruchamiane są nowe maszyny i wyposażenie.  Port posiada 4 suwnice STS Post Panamax firmy Liebherr oraz 10 suwnic RTG Kronecranes.  W sierpniu 2019 roku dostarczono do portu drogą morską drugi mobilny dźwig portowy Liebherr LHM 800, który został oficjalnie uruchomiony pod koniec listopada 2019.  W ramach realizacji planu wyposażenia Terminala Kontenerowego MSCC Bronka,  Fenix LLC zakupił i uruchomił  w roku 2019 wózek NOELL-KONECRANES Sprinter Carrier 624E. Nowa maszyna ma wysokość podnoszenia 6,3 m (1+1 kontener) i udźwig 50 t. Na wyposażeniu terminala znajdują się trzy takie wózki a także reachstackery  i stackery Konecranes, wózki widłowe HYSTER, TCM, Kalmar i Konecranes. W ostatnich dniach dostarczono 4 naczepy statkowe (roll trailer)  Novatech o ładowności 90 ton.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close