Nowe pomysły na obsługę i konserwację kontenerów
Szybkość załadunku i rozładunku towarów z i do kontenerów jest jednym z ważniejszych czynników wydajności logistyki śródlądowej. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom można ułatwić obsługę jednostek intermodalnych.

Transport samochodowy wybierany jest do obsługi tak zwanej pierwszej i ostatniej mili w logistycznych łańcuchach intermodalnych lub w przypadku przewozu ładunków przez spedytorów którym zależy na czasie. W każdym przypadku usprawnienie transportu i zmniejszenie presji na kierowcach można osiągnąć dzięki skróceniu czasu przeznaczonego na załadunek i rozładunek towarów.
Producenci urządzeń dla branży logistycznej oferują nowe rozwiązania usprawniające pracę w magazynach. Przykładem są wózki paletowe z miejscem dla operatora oraz z możliwością wyposażenia w widły o podwójnej długości. W odróżnieniu od wózka z podestem, na którym stoi operator, w przypadku tych wózków kierujący może zająć pozycję siedzącą lub zmienić ją za użyciem przycisku na półstojącą, dzięki czemu wykonuje swoją pracę w wygodny i wydajny sposób. Takie rozwiązanie, którego przykładem jest Hyster RP2.0-2.5N doskonale nadają się do rozładunków samochodów ciężarowych w dokach magazynowych.
Załadunek ciężkich towarów
Dodatkowe komplikacje pojawiają się gdy trzeba załadować ciężkie lub niestandardowe ładunku do lub na zewnątrz kontenera. Standardowym rozwiązaniem w takim przypadku jest użycie wózka podnośnikowego z przeciwwagą. Jednakże nie zawsze korzystanie z takich urządzeń jest możliwe, na przykład kiedy pojawia się ograniczenie wysokości kontenera. W taki wypadkach rozwiązaniem dla operatorów terminali są wózki podnośnikowe z obniżoną kabiną, które mogą obsługiwać ładunki o masie do 9 ton. Pojazdy te można obsługiwać również z wykorzystaniem kamery i oświetlenia wspierającego czynności przeładunkowych.
Ułatwienie przy konserwacji kontenerów
Oprócz usprawnień w procesach przeładunków poprawę wydajności pracy magazynów może przynieść też właściwa konserwacja kontenerów. Terminale mają zazwyczaj własne warsztaty, które przeprowadzają inspekcję i konserwację kontenerów. Wózki Hyster wyposażono w narzędzie obracające, które może być wykorzystywane podczas konserwacji kontenerów. Dzięki temu wwiezienie kontenera do warsztatu i obracanie go jest dość proste.

— Obróciwszy kontener wzdłużnie można go z powodzeniem umieścić wewnątrz warsztatu, nawet przy niezbyt szerokich drzwiach wejściowych. Dzięki narzędziu obracającemu do kontenerów pracownicy wykonujący naprawy na stojąco mają dostęp do kontenera pod różnym kątem, a ich praca jest prostsza — wyjaśnia Mark Nailer dyrektor ds. branży w Hyster Europe