Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Alert bezpieczeństwa NSA Włoch ws rozjazdów

Tagi: UTK,

Po wypadku pociągu dużych prędkości, włoski krajowy organ ds. bezpieczeństwa (ANSF) opublikował alert bezpieczeństwa dotyczący hydraulicznego napędu zwrotnicowego rozjazdu typu S60UNI/400/0,074 produkcji firmy Alstom SpA. W niektórych egzemplarzach mogło dojść do groźnego w skutkach błędu w wewnętrznym okablowaniu.

fot. Qualle Wikimedia Commons zdjęcie ilustracyjne

Wydany alert bezpieczeństwa jest następstwem dochodzenia dotyczącego przyczyn poważnego wypadku, do jakiego doszło 6 lutego w miejscowości Ospedaletto Lodigiano we Włoszech. Podczas przejazdu przez stację, pociąg wykoleił się przy prędkości 295 km/h i uderzył  w skład roboczy na jednym z bocznych torów, a następnie w budynek kolejowy. W wyniku zdarzenia zginęło 2 maszynistów, a 27 pasażerów zostało rannych.

Wstępne wyniki dochodzenia wskazują, że jazda pociągu odbywała się pod nadzorem systemów bezpieczeństwa. Jednak okazało się, że rozjazd nr 5 na stacji Ospedaletto Lodigiano skierował pociąg na boczny tor. Z dotychczas zgromadzonych informacji wynika, że przyczyną było odwrócenie wewnętrznego okablowania w napędzie zwrotnicowym rozjazdu typu S60UNI/400/0,074. Spowodowało to błędny odczyt położenia rozjazdu przez urządzenia sterowania ruchem.

Zdaniem ANSF problem może wystąpić również w napędach zwrotnicowych z innych serii produkcyjnych. Z tego względu Prezes UTK zwraca uwagę na konieczność sprawdzenia stosowanych napędów zwrotnicowych produkcji Alstom SpA, w szczególności weryfikacji nowych urządzeń przed ich montażem pod kątem prawidłowości wskazań dotyczących nastawienia rozjazdu względem jego faktycznego położenia. O wszelkich stwierdzonych nieprawidłowościach należy poinformować Prezesa UTK.

Alert przypomina zarządcom infrastruktury także w Polsce, by po montażu bądź wymianie napędu zwrotnicy, zwrócić szczególną uwagę nie tylko na odpowiednie podłączenie urządzeń, ale również zweryfikować prawidłowość wskazań dotyczących stanu rozjazdu w urządzeniach srk z faktyczną sytuacją na gruncie.

Alert bezpieczeństwa jest narzędziem służącym wymianie informacji na temat zdarzeń dotyczących bezpieczeństwa systemu kolejowego w państwach członkowskich Unii Europejskiej i Norwegii. Jeśli Krajowa Władza Bezpieczeństwa (NSA) lub Krajowy Organ Dochodzeniowy (NIB) w danym państwie uzna, że zdarzenie, które miało miejsce w ramach systemu kolejowego tego państwa, może mieć wpływ na bezpieczeństwo systemu kolejowego w innym państwie, publikuje alert bezpieczeństwa w ramach Systemu Informacji Bezpieczeństwa (SIS) zarządzanego przez Europejską Agencję Kolejową.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close