Partnerzy portalu

Podpisano umowę na dokończenie S7 pod Warszawą

Tagi: GDDKiA,

GDDKiA podpisała umowę na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola (z węzłem). Powtórny przetarg był efektem odstąpienia od umowy z poprzednim, wykonawcą inwestycji.

fot. GDDKiA

Wykonawcą inwestycji jest firma Polaqua, a wartość umowy to ok. 457,3 mln zł, a czas realizacji to 26 miesięcy od daty zawarcia umowy (z wyłączeniem okresu zimowego). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2022 r.

Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja (optymalizacja) projektowania oraz uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Firma wykonawcza może również rozpocząć roboty w terenie w oparciu o uzyskaną przez GDDKiA w sierpniu 2019 r. decyzję ZRID. Po wybudowaniu trasy pozostaje uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie nowej drogi do ruchu.

6,6 kilometra drogi po nowym śladzie

Odcinek od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,6 km będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. W ramach zadania wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, kładka pieszo-rowerowa, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

W realizacji są kolejne dwa odcinki do obwodnicy Grójca, które zapewnią nowe, bezkolizyjne połączenie Południowej Obwodnicy Warszawy z drogą ekspresową S7 w kierunku Krakowa i dalej na południe. Na odcinku Lesznowola – Tarczyn Północ, o długości ok. 14,8 km i realizowanym przez firmę IDS-BUD, uzyskano już decyzje ZRID. Pierwszą 2 października 2019 r., na odcinek B1, co pozwoliło rozpocząć w terenie prace geodezyjne, saperskie oraz wycinkę drzew. Na odcinek B2 decyzję ZRID otrzymaliśmy 30 grudnia 2019 r. Trwa inwentaryzacja terenu, a geodeci wytyczają linie rozgraniczające inwestycji. Ponadto prowadzona jest wycinka drzew. 

Kolejny odcinek o długości blisko 8 km, od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca, realizuje firma Mota-Engil Central Europe. Decyzje ZRID, na cztery mniejsze odcinki realizacyjne, uzyskano 13 listopada, 21 i 27 grudnia 2018 r., oraz 7 stycznia 2019 r. Prowadzone są roboty drogowe związane z rozbiórką nawierzchni, wykopami i nasypami. Powstają również obiekty mostowe (filary, wykopy, fundamenty), jak i prowadzone są prace przy przebudowie/budowie infrastruktury podziemnej.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close