Pierwszy pociąg przewożący naczepy samochodowe na trasie Polska – Luksemburg
Z początkiem lutego bieżącego roku rozpoczął kursowanie innowacyjny pociąg intermodalny pomiędzy Poznaniem (CLIP) a Luksemburgiem (CFL). Innowacyjność rozwiązania polega na tym, że na pociąg mogą zostać załadowane standardowe naczepy, używane w regularnym transporcie samochodowym, co pozwala na prawdziwą realizację hasła „tiry na tory”. Pociąg może przewozić również kontenery oraz naczepy intermodalne.
— Poszerzenie naszej oferty usług intermodalnych na Europę Środkową da nam szerokie możliwości przewożenia nie tylko naczep intermodalnych, ale również standardowych, które nie są przystosowane do przewozu koleją. Nowe połączenie rocznie może obsłużyć do 15 000 naczep, co oznacza, że ograniczy emisję CO2 o 20.000 ton. Wyraźnie odzwierciedla to nasze starania, aby Klientom zapewnić najwyższej jakości komplementarne i zrównoważone usługi — powiedział Fraenz Benoy, dyrektor zarządzający CFL multimodal
Obecnie pociąg kursuje 4 razy w tygodniu, a w najbliższym czasie będzie kursował codziennie.Połączenie z Luxemburgiem pozwoli na obsługiwanie transportem intermodalnym klientów we Francji (Lyon i Paryż) – pociąg 1 raz dziennie oraz klientów w Hiszpanii (Barcelona i Le Boulou) – pociąg 3 razy dziennie.
— W Polsce CLIP Intermodal jest ekspertem w zakresie usług intermodalnych. Będziemy promować to rozwiązanie i zachęcać wszystkich polskich przewoźników drogowych do przejścia na transport intermodalny. Dzięki połączeniom Luksemburga z Hiszpanią mamy możliwość stworzenia jednego z najdłuższych połączeń kolejowych w Europie o najkrótszym czasie tranzytu. Pociąg będzie kursował 4 razy w tygodniu. W niedalekiej przyszłości chcemy zwiększyć jego częstotliwość do 6 razy w tygodniu. Czas tranzytu z CLIP do Bettembourga wyniesie około 23 godziny — komentuje Agnieszka Hipś, prezes zarządu CLIP Group S.A.:
Obecnie pociąg kursuje 4 razy w tygodniu, a w najbliższym czasie będzie kursował codziennie.Połączenie z Luxemburgiem pozwoli na obsługiwanie transportem intermodalnym klientów we Francji (Lyon i Paryż) – pociąg 1 raz dziennie oraz klientów w Hiszpanii (Barcelona i Le Boulou) – pociąg 3 razy dziennie.