Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Nowe rozwiązania usprawniają pracę operatorów w terminalach

Operatorzy urządzeń na terminalach przeładunkowych natrafiają na często występujące sytuacje, które utrudniają pracę i obniżają wydajność procesów. Producenci urządzeń przeładunkowych opracowują nowatorskie rozwiązania, których zadaniem jest przezwyciężenie najczęściej występujących utrudnień.

Zdjęcie HYSTER

W pracy terminali przeładunkowych istotnym czynnikiem jest szybki czas wykonywania operacji. Z tego powodu dąży się do automatyzacji części procesów. Natomiast tam gdzie pracę wykonują ludzie ważne jest odpowiednie przygotowania terminalu i dostarczenie pracownikom narzędzi usprawniających pracę. Operatorzy terminali jednak często natrafiają na pewne ograniczenia które wydłużają czas przeładunku.

Jednym z często spotykanych problemów na terminalach są miejsca z ograniczeniem wysokości pracy. Dzieje się tak jeśli przez obszar terminalu przebiega most lub znajduje się tam inna przeszkoda. Na takim obszarze utrudniony może być przeładunek pustych kontenerów, gdyż wózki przeznaczone do ich przeładunku mają maszty o wysokości 10 m. Producenci wózków wprowadzają jednak rozwiązania dostosowujące urządzenia do warunków ograniczonej wysokości.

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

— Wiemy, że na terenie terminali lądowych puste kontenery muszą być często przenoszone przez obszary o ograniczonej wysokości, a terminale muszą się postarać o zapewnienie takiej możliwości. Dlatego też, wiedząc o ograniczeniu wysokości 5,4 m, do wózków Hyster do obsługi pustych kontenerów opracowaliśmy nowy, 3-stopniowy maszt z opcją pełnego odchylania, który umożliwia przewożenie kontenera przez obszar o ograniczonej wysokości, utrzymując jednocześnie zdolność podnoszenia kontenerów na wysokość nawet 18,8 m — komentuje Mark Nailer dyrektor ds. branży w Hyster Europe.

Kontenery z agregatami

Innym często spotykanym problemem jest przenoszenie kontenerów z agregatem chłodniczym znajdującym się z boku. Jednostki takie często mają przesunięty środek ciężkości. Operatorzy są zmuszeni do obsługi dwóch takich kontenerów jednocześnie z agregatami po przeciwnych stronach w celu wyrównania środka ciężkości. Takie rozwiązanie jednak wydłuża czas operacji. Dlatego poszukiwane są rozwiązania pozwalające na obsługę jednego kontenera z agregatem.

– Z myślą o wyjściu naprzeciw tym potrzebom wprowadziliśmy nowy produkt Hyster® do zastosowań w portach śródlądowych. Produkt ten umożliwia przeładunek podwójnych 12-metrowych kontenerów z agregatem chłodniczym po tej samej stronie – wyjaśnia Nailer. Nowy Hyster® H11XM-ECD8 cechuje również 11-tonowy udźwig oraz elastyczność i wydajność, dzięki czemu terminale mogą liczyć na redukcję kosztów przeładunku w przeliczeniu na kontener.

Sprawna wymiana osprzętu

Kolejnym często spotykanym utrudnieniem jest zmiana typu ładunków. Często dzieje się tak w przypadku terminali obsługujących statki. Sporym ułatwieniem dla operatorów okazują się reachstackery wyposażone wymienialny osprzęt czołowy, dzięki któremu operator może łatwo przechodzić od przeładunku kontenerów do naczep, czy przeładunku metalowych zwojów, odbywającego się z użyciem haka ładunkowego.

— Posiadanie wózków z łatwo wymienialnym osprzętem czołowym to ważna cecha, która pozwala uniknąć „upychania” ładunków na samochody ciężarowe, które w innym wypadku musiałyby długo czekać na możliwość załadunku – wyjaśnia Nailer.

W przypadku rozładunku towarów sypkich z statków zmiana osprzętu jest konieczna, gdyż na pokładzie zacumowanej jednostki często jest wiele rodzajów ładunków, które wymagają  różnego osprzętu.

– Nowa wersja wózków widłowych Hyster® H8-16XM daje właśnie takie możliwości – mówi Nailer. – Wózki są wyposażone w hydrauliczne szybkozłącza, umożliwiające zmianę osprzętu z zacisków na widły i inne narzędzia, przy czym narzędzia nie zakłócają widoczności operatora na widły czy ładunek. W przypadku towarów narażonych na uszkodzenia, np. zwojów papieru, funkcja powrotu do ustalonego przechylenia umożliwia równe odkładanie zwojów na płaszczyźnie, redukując uszkodzenia krawędzi.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close