Partnerzy portalu

Duże zainteresowanie inwestorów projektem Portu Zewnętrznego w Gdyni

Tagi: Port Gdynia,

W związku z dużym zainteresowaniem potencjalnych inwestorów oraz instytucji finansujących Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. podjął decyzję o przedłużeniu terminu zgłoszeń do badania rynku dla projektu Port Zewnętrzny w Porcie Gdynia do 21 lutego 2020 r.

fot. mat. prasowe

Projekt jest strategiczną inwestycją Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., dodatkowo umieszczony został w rządowym projekcie Programu Rozwoju Polskich Portów Morskich. Jego koncepcja zakłada budowę nowego głębokowodnego terminalu portowego, na którym zlokalizowany ma być terminal kontenerowy o zdolności przeładunkowej 2,5 mln TEU rocznie, umożliwiający obsługę oceanicznych statków kontenerowych o parametrach Baltimax.

Przewidywane nakłady inwestycyjne na budowę Portu Zewnętrznego wyniosą około 787 mln EUR. Inwestycja ma być zakończona do 2028 r.

Preferowaną formułą realizacji projektu jest Partnerstwo Publiczno-Prywatne, w ramach którego partner prywatny: zaprojektuje i wybuduje infrastrukturę wchodzącą w zakres projektu; sfinansuje koszty projektowania i budowy; będzie utrzymywał i eksploatował wytworzoną infrastrukturę lub jej część – w tym zakresie rozważane jest przeniesienie ryzyka popytu na partnera prywatnego i mechanizm wynagrodzenia oparty na przychodach z tytułu eksploatacji i zarządzania terminalem.

Jest to jedna z największych planowanych inwestycji w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego realizowanych w Polsce w najbliższym czasie.

Badanie rynku jest elementem oceny efektywności projektu, przeprowadzanej przez doradcę transakcyjnego (konsorcjum w składzie: EY, WYG International, Domański Zakrzewski Palinka) i ma na celu ocenę zainteresowania rynku projektem. Dodatkowym celem jest weryfikacja wstępnych założeń projektu określonych przez ZMPG wraz z doradcą.

Port Gdynia jest zainteresowany współpracą z doświadczonymi partnerami prywatnymi oraz instytucjami finansującymi, w związku z tym zapraszamy do udziału w badaniu podmioty, które samodzielnie lub w konsorcjum zrealizowały projekty związane z:

– eksploatacją (lub zarządzaniem) morskim terminalem kontenerowym (lub terminalami kontenerowymi) o przepustowości co najmniej 1 mln TEU rocznie, lub

– eksploatacją (lub zarządzaniem) morskiego terminala LNG (lub terminali) o przepustowości co najmniej 5 mld Nm³ rocznie, lub

– eksploatacją (lub zarządzaniem) morskim terminalem (lub terminalami) innych ładunków, o przepustowości co najmniej 10 mln ton rocznie, lub

– realizacją budowy infrastruktury podobnej do planowanego Portu o wartości nakładów inwestycyjnych minimum 250 mln EUR, lub

– finansowania realizacji inwestycji infrastrukturalnej w formule PPP lub koncesji lub innej obejmującej współpracę z sektorem publicznym lub project finance, o wartości co najmniej 250 mln EUR.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close