UTK wprowadził aplikację Kolejowe e-Bezpieczeństwo
Urząd Transportu Kolejowego udostępnił uczestnikom rynku kolejowego moduły systemu Kolejowe e-Bezpieczeństwo (KEB). Wszystkie dane dotyczące sprawozdawczości należy teraz przesyłać poprzez KEB. Pozwoli to m.in. na wykrywanie i korektę ewentualnych błędów.
Od tego roku Kolejowe e-Bezpieczeństwo będzie w pełni wykorzystywane do przekazywania sprawozdań, które do tej pory przesyłane były do Urzędu Transportu Kolejowego jako załącznik do poczty elektronicznej. Przedsiębiorstwa kolejowe będą teraz przekazywać dane za 2020 r. wyłącznie poprzez moduł „Sprawozdawczość UTK” w KEB.
Funkcjonalność ta pozwala również na przeglądanie wszystkich sprawozdań przesłanych wcześniej do urzędu oraz na ich ewentualną korektę. Inne moduły systemu umożliwiają zgłaszanie zdarzeń kolejowych, zdarzeń podczas przewozów towarów niebezpiecznych oraz przekazywanie danych dotyczących ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) przewoźnika kolejowego. System posiada również narzędzia przeznaczone dla ośrodków szkolenia i egzaminowania maszynistów oraz dla użytkowników bocznic kolejowych.
Przedsiębiorstwa kolejowe zostały indywidualnie poinformowane o procedurze rejestracji w KEB. W razie problemów technicznych należy kontaktować się poprzez e-mail: helpdesk_keb@utk.gov.pl.
System Kolejowe e-Bezpieczeństwo został wdrożony dla Urzędu Transportu Kolejowego przez firmę Mopli. Stworzenie centralnej, jednolitej bazy danych pozwala na zapewnienie rzetelnego zasobu informacji, które wykorzystywane są w działalności wszystkich jej użytkowników niezależnie od jej charakteru. Zunifikowanie zakresu i formy przekazywanych danych, a także zapewnienie sprawnie działającej aplikacji do ich przetwarzania, pozwoli na pozyskanie dużej ilości danych przy możliwie najmniejszej pracochłonności.