Port Hamburg: zakończono etap poszerzania toru wodnego
Zakończono dwa etapy dostosowania toru wodnego na Dolnej i Zewnętrznej Łabie związane z poszerzeniem. Od 29 stycznia statki o łącznej szerokości do 98 metrów mogą bezpiecznie przepływać między sobą na poszerzonym odcinku Łaby bezpośrednio poniżej granicy Hamburgu.
Dopuszczalna łączna szerokość do tej pory wynosiła 90 metrów. Poszerzenie pola przejazdu na pozostałym trzykilometrowym odcinku na terytorium Hamburga zostanie zakończone do połowy roku. Po zakończeniu prac budowlanych dopuszczalna łączna szerokość statków będzie tam dalej podwyższana.
Ukończono także strefę przechowywania w Brunsbüttel. Jest ona dostępny jako punkt kotwiczenia od końca ubiegłego roku – kiedy została wskazana przez centrum kontroli ruchu. W przypadku nieprzewidzianych sytuacji, które uniemożliwiają statkom przepłynięcie, strefa ta pozwala przeczekać czas niskiego stanu wody podczas odpływu.
— Prace pogłębiające na Łabie Dolnej i Zewnętrznej rozpoczęliśmy pod koniec lipca. W naszej części prace nad rozszerzeniem zostały zakończone. Po zakończeniu prac na odcinku rzeki przepływającego przez Hamburg można zwiększyć łączną szerokość mijających się statków. W przypadku wysyłki zwiększa to elastyczność, wydajność, pojemność i bezpieczeństwo. Ponieważ coraz więcej i więcej statków może zawijać i wypływać jednocześnie, liczba mega-kontenerowców może być ponad dwukrotnie zwiększona do 2 800 kontenerowców rocznie — powiedział Andreas Scheuer, niemiecki minister transportu i infrastruktury cyfrowej.
Obecnie trwają prace nad pogłębieniem całego odcinka. Zarówno statki zależne od pływu, jak i te niezależne zyskają możliwość jednego dodatkowego metra załadowanego zanurzenia. Prace zostaną zakończone w przyszłym roku.
opr. ŁK