Partnerzy portalu

Świnoujście: zaproszenie dla potencjalnych inwestorów terminalu głębokowodnego

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosił zaproszenie do wyrażania zainteresowania potencjalnych inwestorów budowy głębokowodnego terminalu kontenerowego. Inwestycja ma być realizowana w formule partnerstwa publiczno – prywatnego.

fot. ZMPSiŚ

W roku 2017 ZMPSiŚ S.A. opracował koncepcję techniczno-programową dla inwestycji polegającej na wybudowaniu głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Na podstawie tej koncepcji ustalono optymalną lokalizację głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu oraz  opracowano propozycje związane z dostępem do tego portu strony lądu i morza, a także propozycje rozwiązań konstrukcyjnych dla podstawowych obiektów tego terminalu.

Nowy głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma pełnić funkcję hubu, będącego w stanie przyjmować największe kontenerowce jakie mogą wchodzić na Bałtyk. Nowy port powstać ma na wschód od gazoportu. Roczne zdolności przeładunkowe terminalu wynieść mają 2 mln TEU. Nowe nabrzeże ma mieć długość 1300 m i umożliwić jednoczesną obsługę trzech statków. 

Koncepcja terminalu przewiduje budowę molo kontenerowego, falochronu i obrotnicy. Dzięki pogłębieniu podejścia do portu terminal będzie mógł przyjmować statki o zanurzeniu 15,5 m.

Dostęp kolejowy do terminalu przewidziano podwójnym torem dojazdowym o długości 3200 m, łączącym zmodernizowaną linię kolejową 401 (Świnoujście Port – Szczecin Dąbie) z grupą torów przyjazdowo-odjazdowych i zdawczo-odbiorczych o łącznej długości 10400 m w części lądowej terminala oraz grupą torów rozładunkowych ulokowanych bezpośrednio na molu kontenerowym, o łącznej długości 6400 m. Układ kolejowy zostanie zelektryfikowany (z wyłączeniem torów przeładunkowych),  dając możliwość wjazdu kompletnym pociągom trasowym bezpośrednio na molo kontenerowe, bez zbędnych i czasochłonnych procesów manewrowych.

Planowana jest także budowa drogi dojazdowej o długości 2900 m łączącą terminal z projektowaną drogą ekspresową S3 w węźle  Łunowo, której przebieg i rozwiązania planistyczne są realizowane w ramach projektu GDDKiA pn.: „Budowa drogi S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn”. Dalsze połączenie drogowe terminala z układem wjazdowym i systemem preawizacji dla pojazdów ciężarowych zaprojektowano w układzie bezkolizyjnym z dwoma wiaduktami. Przed układem wjazdowym przewidziano miejsce na parking buforowy z liczbą 286 miejsc postojowych dla pojazdów ciężarowych.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close