Port Gdynia wspiera lokalną społeczność
Zarząd Morskiego Portu Gdynia w ramach realizacji polityki Społecznej Odpowiedzialności Biznesu angażuje się m.in. w rodzinne wydarzenia na terenie Miasta Gdyni.
Przykładem tego rodzaju inicjatywy był udział przedstawicieli Portu Gdynia podczas odbywającego się dzisiaj urodzinowego balu karnawałowego w Arenie Gdynia. Na specjalnie z tej okazji przygotowanym stoisku nie zabrakło atrakcji dla dzieci jak i dorosłych.
Najmłodsi zdobywali wiedzę na temat funkcjonowania portu dzięki interaktywnej macie- „życie w porcie”, a dorośli dzięki przeprowadzonym przez pracowników Portu Gdynia ankietom zapoznali się z możliwościami jakie stworzy, jedna ze strategicznych inwestycji Spółki czyli budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia. Bal karnawałowy to nie jedyna aktywność Spółki w obszarze Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Pracownicy Portu Gdynia aktywnie wspierają Stowarzyszenie CISZA oraz miejskie hospicjum i szpitale poprzez organizowanie zbiórek rzeczowych i finansowych dla potrzebujących placówek.
– Jesteśmy częścią lokalnej społeczności od prawie stu lat, a standardy CSR to element zarządzania strategicznego. Aktywności w obszarze miejskim prowadzimy w ramach zrównoważonego rozwoju, realizujemy cele biznesowe z poszanowaniem potrzeb najbliższego otoczenia, czyli mieszkańców Gdyni. Inicjatywy rodzinne oprócz zabawy niosą za sobą również wiele treści merytoryczny, to dla nas okazja by opowiedzieć mieszkańcom jak nasze inwestycje wpłyną na ich życie. Budowa Portu Zewnętrznego to przecież nowe miejsca pracy i nowe możliwości pod względem rozwoju biznesu w obszarze morskim – mówi Adam Meller – Prezes ZMPG S.A.
Port Gdynia kilka dni temu rozpoczął badania rynku partnerów prywatnych i instytucji finansujących, w związku z planowaną inwestycją „Port Zewnętrzny w Porcie Gdynia” w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Projekt jest strategiczną inwestycją Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., dodatkowo umieszczony został w rządowym projekcie Programu Rozwoju Polskich Portów Morskich. Jego koncepcja zakłada budowę nowego głębokowodnego terminalu portowego, na którym zlokalizowany ma być terminal kontenerowy o zdolności przeładunkowej 2,5 mln TEU rocznie, umożliwiający obsługę oceanicznych statków kontenerowych o parametrach Baltimax.
Przewidywane nakłady inwestycyjne na budowę Portu Zewnętrznego wyniosą około 787 mln EUR. Inwestycja ma być zakończona do 2028 r.