Partnerzy portalu

Reachstackery Hyster wyposażono w nowe możliwości przeładunków

Hyster Europe wprowadził nowatorską technologię unoszonej kabiny reachstackera, która ułatwia przeładunek kontenerów z wagonów stojących na drugim torze. Unowocześniona została także seria wózków przeznaczonych do standardowego przeładunku.

Nowa kabina gwarantującą operatorowi lepszą widoczność, większy komfort pracy a także bezpieczeństwo.  [Fot. HYSTER]

Jednym z wyzwań przed jakimi stoją konstruktorzy wózków do przeładunków kontenerów jest ograniczenie uszkodzeń ładunków. Operatorzy terminali oczekują też rozwiązań, które poprawią wydajność przeładunku kontenerów stojących na drugim torze. Najczęściej w takich sytuacjach korzysta się z kamer lub pomocy obserwatorów zewnętrznych, co wydłuża sam proces przeładunku i podwyższa koszty.

Hyster zaproponował nowe rozwiązanie tego problemu jakim jest wózek typu reachstacker z unoszoną kabiną. Takie rozwiązanie zapewnia lepszą widoczność kontenera na drugim torze, nawet jeśli na pierwszym torze znajdują się inne kontenery lub wysokie wagony. — Kabina jest unoszona i opuszczana na uchylnym ramieniu w sposób płynny, co ułatwia operatorowi obserwację kontenera i skutkuje natychmiastową poprawą wydajności. Podczas unoszenia wszystkie drzwi kabiny muszą być zablokowane. Kabinę można również unieść podczas jazdy, lecz prędkość wózka zostanie wtedy zredukowana do 10 km/h — wyjaśnia Mark Nailer, dyrektor branżowy w Hyster Europe.

Kabiny z możliwością pochylania

Jednak wprowadzenie wysuwanej kabiny wymagało zastosowanie nowych rozwiązań na stabilność pojazdu. Aby poradzić sobie z dużym obciążeniem i mocno wysuniętym w przód środkiem ciężkości ładunku, w przedniej części wózka zainstalowano wysuwaną podporę stabilizującą. Dostępna jest również opcja pochylania kabiny o 10 stopni, co pomaga poprawić widoczność podczas obsługi wysokich stosów i sprawia, że operacje te są wykonywane w bardziej komfortowych warunkach.

Funkcja podnoszenia kabiny sprawdza się przy manipulacjach na drugim torze lub za przeszkodą. [Fot. HYSTER]

Dzięki zastosowaniu unoszonej kabiny całkowita wysokość wózka przy opuszczonym stanowisku operatora jest taka sama jak w modelu standardowym, a widok z tyłu jest niezasłonięty, co ułatwia transport po drodze i przyspiesza uruchomienie pojazdu. Wózek Hyster RS46 ReachStacker wyposażono także w system sterowania chwytnią kontenerową, umożliwiający operatorowi ustawienie kontenera spoza kabiny. Po wybraniu opcji zdalnej pojazd jest unieruchomiony a operator może opuścić kabinę. Dzięki temu można wstępnie ustawić kontener nad wagonem.

— Operator ustawia się w bezpiecznej pozycji z dobrą widocznością wagonu na drugiej szynie i ma możliwość poruszania chwytnią kontenerową wózka za pomocą pilota. Wszystkie istotne dane operacyjne można zobaczyć na pilocie zdalnego sterowania, aby szybko i łatwo ustawić kontener. Oznacza to, że operator nie potrzebuje już dodatkowego obserwatora do bezpiecznego ustawienia kontenera na wagonie — zapewnia Mark Nailer.

Nowe możliwości standardowych wózków

Oprócz wprowadzenie wózków z wysuwaną kabiną spółka Hyster ujednoliciła dotychczasowe serie standardowych reachstackerów przeznaczone na rynek europejski i amerykański. W rezultacie powstała nowa, ujednolicona seria XD. Nowoczesna kabina wraz z zaprojektowanym od nowa konsolą sterującą dostępna będzie w wózkach: H8-12XD6, H13-16XD6, H6-7XD- EC3/4, H16XD9/12 i H18XD7.5/9. Nowe pojazdy wyposażono w innowacyjne rozwiązania takie jak magistrala CANbus, dzięki której informacje serwisowe dostępne będą bezpośrednio na wyświetlaczu ograniczając w ten sposób liczbę potrzebnych interfejsów. Wprowadzono też pancerny, szklany dach z opcjonalną kratą ochronną. Unowocześniona została kabina, którą wyposażono w dodatkową przestrzeń dla operatora i opcjonalne drugie siedzisko.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close