Reachstackery Hyster wyposażono w nowe możliwości przeładunków
Hyster Europe wprowadził nowatorską technologię unoszonej kabiny reachstackera, która ułatwia przeładunek kontenerów z wagonów stojących na drugim torze. Unowocześniona została także seria wózków przeznaczonych do standardowego przeładunku.

Jednym z wyzwań przed jakimi stoją konstruktorzy wózków do przeładunków kontenerów jest ograniczenie uszkodzeń ładunków. Operatorzy terminali oczekują też rozwiązań, które poprawią wydajność przeładunku kontenerów stojących na drugim torze. Najczęściej w takich sytuacjach korzysta się z kamer lub pomocy obserwatorów zewnętrznych, co wydłuża sam proces przeładunku i podwyższa koszty.
Hyster zaproponował nowe rozwiązanie tego problemu jakim jest wózek typu reachstacker z unoszoną kabiną. Takie rozwiązanie zapewnia lepszą widoczność kontenera na drugim torze, nawet jeśli na pierwszym torze znajdują się inne kontenery lub wysokie wagony. — Kabina jest unoszona i opuszczana na uchylnym ramieniu w sposób płynny, co ułatwia operatorowi obserwację kontenera i skutkuje natychmiastową poprawą wydajności. Podczas unoszenia wszystkie drzwi kabiny muszą być zablokowane. Kabinę można również unieść podczas jazdy, lecz prędkość wózka zostanie wtedy zredukowana do 10 km/h — wyjaśnia Mark Nailer, dyrektor branżowy w Hyster Europe.
Kabiny z możliwością pochylania
Jednak wprowadzenie wysuwanej kabiny wymagało zastosowanie nowych rozwiązań na stabilność pojazdu. Aby poradzić sobie z dużym obciążeniem i mocno wysuniętym w przód środkiem ciężkości ładunku, w przedniej części wózka zainstalowano wysuwaną podporę stabilizującą. Dostępna jest również opcja pochylania kabiny o 10 stopni, co pomaga poprawić widoczność podczas obsługi wysokich stosów i sprawia, że operacje te są wykonywane w bardziej komfortowych warunkach.

Dzięki zastosowaniu unoszonej kabiny całkowita wysokość wózka przy opuszczonym stanowisku operatora jest taka sama jak w modelu standardowym, a widok z tyłu jest niezasłonięty, co ułatwia transport po drodze i przyspiesza uruchomienie pojazdu. Wózek Hyster RS46 ReachStacker wyposażono także w system sterowania chwytnią kontenerową, umożliwiający operatorowi ustawienie kontenera spoza kabiny. Po wybraniu opcji zdalnej pojazd jest unieruchomiony a operator może opuścić kabinę. Dzięki temu można wstępnie ustawić kontener nad wagonem.
— Operator ustawia się w bezpiecznej pozycji z dobrą widocznością wagonu na drugiej szynie i ma możliwość poruszania chwytnią kontenerową wózka za pomocą pilota. Wszystkie istotne dane operacyjne można zobaczyć na pilocie zdalnego sterowania, aby szybko i łatwo ustawić kontener. Oznacza to, że operator nie potrzebuje już dodatkowego obserwatora do bezpiecznego ustawienia kontenera na wagonie — zapewnia Mark Nailer.
Nowe możliwości standardowych wózków
Oprócz wprowadzenie wózków z wysuwaną kabiną spółka Hyster ujednoliciła dotychczasowe serie standardowych reachstackerów przeznaczone na rynek europejski i amerykański. W rezultacie powstała nowa, ujednolicona seria XD. Nowoczesna kabina wraz z zaprojektowanym od nowa konsolą sterującą dostępna będzie w wózkach: H8-12XD6, H13-16XD6, H6-7XD- EC3/4, H16XD9/12 i H18XD7.5/9. Nowe pojazdy wyposażono w innowacyjne rozwiązania takie jak magistrala CANbus, dzięki której informacje serwisowe dostępne będą bezpośrednio na wyświetlaczu ograniczając w ten sposób liczbę potrzebnych interfejsów. Wprowadzono też pancerny, szklany dach z opcjonalną kratą ochronną. Unowocześniona została kabina, którą wyposażono w dodatkową przestrzeń dla operatora i opcjonalne drugie siedzisko.