Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rosną przeładunki w porcie w Göteborgu

Niedawno opublikowane dane dotyczące frachtu w porcie w Göteborgu w 2019 r. Pokazały, że wolumeny kontenerów w porcie w Göteborgu wzrosły drugi rok z rzędu. 

fot. mat. prasowe

Transport kontenerowy z całej Szwecji jest coraz częściej kierowany koleją do portu w Göteborgu. W sumie 456 000 TEU zostało przetransportowanych przez port koleją – jest to największy wolumen kolei w 400-letniej historii portu.

— Wzrost wolumenu kolei jest uspokajający na kilku poziomach. To, że jesteśmy szwedzkim portem na kierunki z północy na południe, jest bardzo oczywiste. Jest to również potwierdzenie, że nasza inwestycja w potencjał przeładunkowy portu i infrastrukturę kolejową to właściwa ścieżka, którą należy podążać – powiedział Elvir Dzanic, dyrektor naczelny zarządu portu w Göteborgu.

Objętości kontenerów, zgłoszone jako ekwiwalenty 20 stóp (TEU), wzrosły w 2019 r. o trzy procent do 772 000 sztuk. W ciągu ostatnich dwóch lat zaobserwowano znaczny wzrost ruchu kontenerowego w porcie w Göteborgu.

Znaczna część frachtu na eksport obejmuje podstawowe materiały wykorzystywane w przemyśle, takie jak stal, papier i drewno. Są one na ogół transportowane koleją z miejsc śródlądowych do portu w Göteborgu w celu dalszego transportu statkiem kontenerowym na rynki na kontynencie.

W 2019 r. przez port przejechało 456 000 TEU, czyli o 14% więcej niż w poprzednim roku. Ilość przewożonych kontenerów przewożonych do portu lub z niego koleją wzrosła do rekordowego poziomu. Udział obrotu nabrzeżem transportowanym do lub z portu koleją nie ma sobie równych w żadnym innym dużym międzynarodowym porcie na świecie.

— W 2019 r. Zarząd portu przyjął nowy cel środowiskowy, w którym firma wyznaczyła sobie cel zmniejszenia emisji CO2 przez port w całym regionie Göteborga o 70 procent do 2030 r. Aby osiągnąć ten cel, ciągłe przejście z drogi kolej jest niezbędna – powiedział Elvir Dzanic.

W trzecim kwartale port w Göteborgu zwiększył swój udział w szwedzkim rynku kontenerowym o jeden procent. Dane za cały rok nie zostały ustalone, ponieważ całkowity wolumen wszystkich szwedzkich portów nie jest jeszcze dostępny.

opr. ŁK

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close