Partnerzy portalu

Polsko – węgierska współpraca drogowa

Tagi: GDDKiA,

W ubiegłym tygodniu Warszawie przebywała delegacja przedstawicieli Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., węgierskiego odpowiednika GDDKiA zajmującego się przygotowaniem i realizacją inwestycji drogowych. Spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń i porównania zasad i zakresu działań NIF Zrt oraz GDDKiA. Węgierscy drogowcy mieli również okazję przyjrzeć się pracom realizowanym na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu S2.

fot. GDDKiA

NIF Zrt pełni funkcję inwestora odpowiedzialnego za przygotowanie i realizację nowych odcinków dróg krajowych na terenie Węgier. Po oddaniu ich do ruchu utrzymaniem zajmuje się Magyar Közút. GDDKiA w 2019 roku podpisała z NIF umowę o współpracy i wymianie doświadczeń, a jej efektem są robocze spotkania przedstawicieli obu instytucji.

Podczas dwudniowej wizyty w Polsce poruszano tematy związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego, funkcjonowaniem inteligentnych systemów zarządzania ruchem, zasadami przeprowadzania zamówień publicznych czy też technologią budowy dróg.

Podczas dyskusji przedstawiciele NIF podzielili się doświadczeniami z funkcjonowania listy nierzetelnych wykonawców i związanych z tym ograniczeń lub wręcz wykluczeń z udziału w nowych przetargach firm. Na listę mogą trafić między innymi firmy realizujące inwestycje niezgodnie z umową, a okres wykluczenia może trwać od trzech miesięcy do trzech lat. Węgrzy przedstawili również koncepcję pilotażowego udostępniania do ruchu pasów awaryjnych jaki zamierzają wdrożyć na szczególnie jednym ze szczególnie obciążonych odcinków autostrady w obrębie Budapesztu. Projekt wzorowany na rozwiązaniach austriackiego zarządcy dróg, ASFINAG, pozwoliłby na udostępnienie w godzinach porannego lub popołudniowego szczytu komunikacyjnego pasa awaryjnego przy jednoczesnym ograniczeniu prędkości na takim odcinku autostrady.

Drugim etapem wizyty przedstawicieli NIF w Polsce był wyjazd na budowę dwóch odcinków Południowej Obwodnicy Warszawy. Mieli okazję zobaczyć prace przy budowie mostu na Wiśle oraz na tunelowym odcinku S2 przechodzącym przez Ursynów.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close