PKP PLK zamawia specjalistyczne pojazdy
PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisano kolejną umowę na zakup sprzętu w ramach projektu o wartości 250 mln zł, współfinansowanego ze środków POIiŚ. Łącznie to dostawa 47 pojazdów.
Nowy sprzęt wzmocni park maszynowy Polskich Linii Kolejowych i usprawni działanie zespołów pogotowia technicznego. Wózki motorowe dowiozą pracowników na pilne akcje z prędkością nawet 100 km/h. Oprzyrządowanie m.in. w żuraw do wyładunku materiałów z ramieniem ponad 12 m i udźwigu blisko 1600 kg, pozwoli efektywnie wyładować materiały i sprzęt. Platforma do ich przewozu ma powierzchnię 11 m2. Zimą dodatkowe elementy wyposażenia pozwolą odśnieżyć tor np. przed naprawą.
– Coraz liczniejszy nowoczesny sprzęt, który zyskują jednostki PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. gwarantuje sprawne i szybkie działania, zwiększające bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. To oznacza punktualne podróże i sprawny przewóz towarów na liniach kolejowych, w tym na mostach oraz wiaduktach – mówi Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Za duże miesiące nowe wózki transportowe do jednostek PLK w: Białymstoku, Siedlcach, Skarżysku-Kamiennej, Wałbrzychu, Ostrowie Wielkopolskim i Nowym Sączu. Dołącz do 36 zakupów zakupionych wcześniej w ramach tego projektu, z których już 28 wspomnień usługi PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Dla utrzymania wygody podróży – 47 głównych pojazdów technicznych
Umowę na 6 silników motorowych za 21,5 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały dziś, 21 stycznia. Sprzęt dostarczy Zakład Pojazdów Szynowych. Zamówienie jest częścią projektu o wartości 250 mln zł, pn. „Poprawione bezpieczeństwo ruchu przekazywane przez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego”.
Łącznik z obecną umową, w ramach projektu PLK podpisał już umowę na zakup 47 maszyn. Do jednostek PLK na terenie kraju trafiło 28 z 36 zakupionych pojazdów silnikowych. PLK oczekują w I przygotowania na dostawę pojazdu dwudrogowego do inspekcji obiektów inżynieryjnych np. mostów. W ramach projektu zamówionego zostały również dwie podbijarki torów i jedna podbijarka rozjazdów. Park maszynowy PLK zasili również profilarka tłucznia.
Projekt POIiŚ 5,2-10 pn. „Poprawione bezpieczeństwo ruchu przy zakupie specjalistycznego sprzętu” jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.