Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Ocean Alliance zainteresowany rozwojem portu Koper

Czterech armatorów wchodzących w skład Ocean Alliance uruchomiło nową usługę Day4. Armatorzy potwierdzili gotowość do rozwijania połączeń korzystających ze słoweńskiego portu Koper.

fot. Port Koper

Na zawartej mocy umowy CMA CGM, COSCO Shipping, Evergreen i OOCL będą oferować 38 usług wykorzystujących 325 statków o szacunkowej ładowności około 3,8 miliona TEU. W związku z ogłoszoną reorganizacją usług aliansu w poniedziałek 13 stycznia 2020 r. port Koper gościł delegację wysokich przedstawicieli COSCO i OOCL. 

— Spotkanie było okazją do dyskusji na temat usprawnienia istniejącej współpracy i skupienia się na wspólnych możliwościach biznesowych, również w kontekście oczekiwanych kwietniowych zmian w usługach liniowych AEM6, łączących porty azjatyckie z Koper. Port Koper pozostaje pierwszym portem na Adriatyku z najkorzystniejszym czasem tranzytu w kierunku zachodnim, importowym. W porównaniu z innymi liniowcami obecnymi w Koper, COSCO odnotowuje najwyższy wzrost wolumenów ostatnio i zajął 4 miejsce pod względem wielkości obsługiwanych w 2019 r. Wśród wszystkich linii żeglugi kontenerowej obecnych w Koper — napisano w informacji prasowej. 

Władze słoweńskiego portu poinformowały o pracach nad projektem rozbudowy terminalu kontenerowego. Obecnie wybierany jest wykonawca głównych robót budowlanych. Rozbudowa terminalu ma zapewnić poprawę wydajności miejsc do cumowania i kolei oraz gotowość do przyjmowania większych statków. 

— Wiele środków operacyjnych podjętych w ubiegłym roku przez Lukę Koper i słoweńskie koleje pomogło zwiększyć niezawodność i punktualność przewozów kolejowych. Uzyskano to dzięki ulepszeniom infrastruktury kolejowej i ulepszeniom w porcie. Obecna średnia dzienna liczba przyjeżdżających, odjeżdżających pociągów w terminalu Koper Container wynosi od 20 do 24, zaś przepustowość terminala kontenerowego wynosi 30 – 32 pociągów dziennie — napisano w komunikacie. 

Port Koper jest ważnym hubem transportowym dla Europy Środkowej. W miejscu tym początek ma korytarz Amber, który dociera m.in do Polski. Do słoweńskiego portu regularnie jeżdżą pociągi polskich przewoźników intermodalnych w tym PKP Cargo International (d. AWT) i PCC Intermodal. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close