Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

W Polsce przybywa obwodnic w ciągu dróg krajowych

Tagi: GDDKiA,

Rozwój istniejącej sieci drogowej to nie tylko autostrady i drogi ekspresowe. Strategicznym elementem poprawy komfortu i bezpieczeństwa podróżowania jest budowa obwodnic. Od 2016 roku w Polsce oddano do ruchu ponad 168,8 km obwodnic.

fot. GDDKiA

Budowane obwodnice miast przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa ruchu, zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla kierowców podróżujących tranzytem, jak i zmotoryzowanych z samego miasta. Budowane odcinki omijające centra miast minimalizują niedogodności związane z korkami i hałasem w centrum miejscowości. Bez obwodnic ruchu odbywa się ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekracza często kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt tysięcy pojazdów na dobę. Dzięki obwodnicom możliwe jest oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu poprzez przełożenie ruchu tranzytowego na nowy przebieg powstających dróg.

Od 2016 roku w ramach PBDK oddano do ruchu 15 obwodnic o łącznej długości 147,6 km. Poza Programem udostępniono kierowcom również trzy obwodnice o lącznej długości 21,1 km: Skawiny (klasa drogi GP) o długości 2,2 km, I etap obwodnicy Kępna o długości 3,6 km w ciągu drogi ekspresowej S11 oraz obwodnicę Marek, czyli 15,3 km drogi ekspresowej S8.

W realizacji jest obecnie 16 obwodnic miast o łącznej długości 168,5 km, a dla obwodnic: Wałcza (17,8 km), Ostrowca Świętokrzyskiego (ok. 3 km) i Oświęcimia (ok. 9 km) prowadzimy obecnie postępowanie przetargowe.

Zanim drogi wejdą do fazy przetargu, muszą przejść proces przygotowawczy. Dlatego w przygotowaniu jest obecnie 15 obwodnic o łącznej długości 108,3 km, dla których są zapewnione środki na budowę. GDDKiA przygotowuje również dokumentację dla obwodnic, które nie mają jeszcze zapewnionego finansowania. Takich jest obecnie 12 o łącznej długości 229,3 km.

GDDKiA po roku intensywnej pracy ekspertów przedstawiła wypracowane warianty korytarzy przebiegu nowej trasy S10 łączącej się z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej. Analizując sytuację komunikacyjną, widzimy ogromną potrzebę nowych rozwiązań drogowych, które usprawnią nie tylko ruch tranzytowy w centralnej Polsce, ale będą też oddziaływać na przemieszczanie się pojazdów na całej sieci dróg krajowych i autostrad.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close