DCT Gdańsk przeładował rekordową liczbę kontenerów w 2019 r.
Głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk poinformował że od początku 2019 r. przeładował ponad 2 mln TEU.

DCT Gdańsk to pierwszy bałtycki port kontenerowy którzy przekroczył przekroczył poziom 2 milionów obsłużonych jednostek. Roczna przepustowość terminalu wynosi 3,25 mln TEU.
Głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk rozpoczął działalność operacyjną 1 czerwca 2007 r., kiedy to do DCT zawinął pierwszy komercyjny statek kontenerowy. W pierwszych latach eksploatacji terminal specjalizował się w obsłudze statków feederowych. W 2015 r. klientami DCT stali się najwięksi armatorzy kontenerowców tacy jak Maersk, MSC czy alians G6 (APL, Hapag-Lloyd, HMM, MOL, NYK i OOCL) a terminal stał się jednym z europejskich hubów kontenerowych obsługujących region Bałtyku.
W sierpniu 2019 r. na nabrzeżu DCT zacumował największy kontenerowiec świata MSC Gülsün. Pod koniec 2019 zakończył się projekt T2B czyli rozbudowa bocznicy kolejowej na terenie terminalu. W ramach inwestycji wydłużono tory kolejowe oraz zainstalowano 3 nowe suwnice RMG Kalmar. Przebudowano także nawierzchnię placu składowego składającego się z 31 pól składowych o łącznej powierzchni placu 84 440 m2. W 2018 roku w ramach programu T2B zamontowano 2 nowe suwnice STS przystosowane do obsługi statków z 25 rzędami kontenerów. DCT posiada obecnie 14 suwnic STS i 40 suwnic RTG na dwóch nabrzeżach.