Zakończył się remont linii kolejowych w Zagłębiu Legnicko-Głogowskim
Z Głogowa, przez Legnicę i Lubin do Wrocławia w 1 godzinę 30 minut, z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa w 35 minut – od 15 grudnia pociągi pasażerskie pojadą przez Legnicko-Głogowski Okręg Miedziowy. Podróże będą szybkie, wygodne i dostępne. Sprawniej i ciszej pojadą pociągi towarowe. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta blisko 200 mln zł jest współfinansowana z POIiŚ.
Oprócz pociągów regionalnych linia obsłuży połączenia międzyregionalne i międzynarodowe, m.in. pociągi relacji Wien Hbf/ Budapest Keleti /Przemyśl Główny – Berlin Charlottenburg, Bielsko-Biała Główna – Świnoujście, Lublin – Szczecin Główny, Katowice – Świnoujście, Kraków Główny – Szczecin Główny.
To efekt zrealizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji, która warta blisko 200 mln zł, dla pasażerów będzie oznaczać także możliwości korzystania z nowych i wygodnych peronów na 9 stacjach i przystankach. Mieszkańcy Lubina zyskują dodatkowy przystanek – Lubin Stadion.
Nowoczesna infrastruktura, nowe tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym na czterdziestokilometrowym odcinku pozwolą na bezpieczne prowadzenie ruchu pasażerskiego z prędkością do 120 km/h, a towarowego do 80 km/h. W ramach modernizacji przebudowano 65 obiektów inżynieryjnych (m.in. przepusty, mosty, wiadukty kolejowe i drogowe), zmodernizowano 16 przejazdów kolejowo-drogowych. W Koźlicach wybudowano nowy wiadukt kolejowy, który poprawi bezpieczeństwo pasażerów oraz usprawni ruch drogowy.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest w pierwszym kwartale 2020 roku. Będą prowadzone jeszcze prace wykończeniowe m.in. w Koźlicach.