Partnerzy portalu

Loconi Intermodal rozwija usługi depotowe i terminal w Warszawie

Tagi: Loconi,

Loconi Intermodal rozbudował w listopadzie powierzchnię terminala w Warszawie, jednego z kluczowych obiektów w swojej sieci intermodalnej. Operator zwiększył jego zdolności składowe o 25 proc., rozwijając jednocześnie usługi depotowe dla chińskich kontenerów.    

fot. Loconi

Terminal intermodalny Loconi w Warszawie działa od 2015 roku. Jeszcze do niedawna zajmował obszar 6,8 ha i dysponował powierzchnią składową 3,5 tys. TEU. W listopadzie 2019 r. Loconi Intermodal wydzierżawiło dodatkowe 11 tys. mkw., zwiększając jego powierzchnię do prawie 8 ha i zdolności składowe do 4,3 tys. TEU. Rozwój ten był odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na usługi depotowe – składowanie kontenerów, z których korzystają głównie klienci z Chin. To nowy kierunek rozwoju usług w strategii biznesowej Loconi Intermodal. 

– Nasza dotychczasowa działalność terminalowa była związana bezpośrednio z usługami transportu intermodalnego, czyli przewozy kolejowe z/do polskich portów morskich, trucking, przeładunki oraz składowanie kontenerów armatorskich. W ciągu 4 lat działalności w centrum Polski, poszerzyliśmy swoją działalność o usługi depotowe, głównie dla chińskich firm. Nasi wschodni partnerzy oferują polskim klientom sprzedaż albo leasing kontenerów oraz popularną nadal formę krótko- lub długoterminowej dzierżawy – wyjaśnia Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal SA. 

Dogodne warunki do rozwoju nowych usług

Niewątpliwie na rozwój zarówno terminala Loconi jak i usług depotowych w Warszawie mają wpływ: dogodne położenie w centrum Polski, dostęp do najważniejszych szlaków kolejowych i drogowych, całodobowa praca oddziału oraz gęsta sieć połączeń kolejowych Loconi z portami morskimi (aktualnie operator oferuje łącznie 20 połączeń z/do Warszawy). Nie bez znaczenia tutaj jest też obsługa transportów z Nowego Jedwabnego Szlaku i stale rosnąca liczba połączeń kolejowych z Chinami, z których korzysta coraz więcej firm, jako alternatywa dla frachtu morskiego. 

– Kontrakty na składowanie chińskich kontenerów podpisaliśmy już z 12 firmami i liczba ta cały czas rośnie. Rok 2019 zamkniemy na poziomie ponad 8 tys. przeładunków zrealizowanych na zlecenie kontrahentów z Chin. Pracujemy też nad rozwojem pokrewnych usług, takich jak neutralizacja kontenerów i ich naprawy – zapowiada Katarzyna Kwasiborska. 

Średni czas składowania pustego (po rozładunku) kontenera z Chin na warszawskim terminalu Loconi wynosi około 70 dni. Aktualnie znajduje się tam około 2200 TEU (1100 kontenerów 40’HC), co zajmuje 50 proc. powierzchni składowej terminala. 

Usługi dla partnerów chińskich sukcesywnie rosną od 2016 roku wraz ze wzrostem liczby pociągów intermodalnych na trasie Chiny – Polska. Loconi prognozuje, iż w zakresie obsługi chińskich kontenerów osiągnie 50 proc. wzrost w 2020 roku.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close