Partnerzy portalu

PLK: Nowoczesne maszyny pracują na Wiedence

Tagi: PKP PLK,

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dzięki projektowi za 380 mln zł, realizowanemu z udziałem unijnych środków z POIiŚ modernizują linię Częstochowa – Zawiercie. W pracach wykorzystywane są pociągi do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej

fot. PKP PLK

Efektem inwestycji na „Wiedence” będzie m.in. skrócenie czasu przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut. W tym kierunku postępują prace. Od listopada pociągi jeżdżą po dwóch nowych torach z Zawiercia do Myszkowa. Na tym odcinku podróżni korzystają z wygodnego peronu na stacji Myszków oraz nowych peronów na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Na przystanku Myszków Mrzygłód budowane jest przejście podziemne. Nowym torem poruszają się też pociągi między Porajem a Częstochową. Między stacjami są wygodne perony w Korwinowie i Częstochowie Raków. Ponadto w Częstochowie Raków remontowane jest przejście podziemne i zostaną zamontowane windy.

Wymienia tory i podkłady, jest przy tym szybka i precyzyjna. Maszyna PUN (czyli pociąg do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej) pracuje na modernizowanej „Wiedence”. Mechanizacja znacznie przyspiesza prace m.in. na odcinku Myszków – Poraj. PUN ściąga stary tor, a w jego miejsce układa nowe szyny i podkłady. Dzięki zastosowaniu najnowszej techniki robót, skraca się znacznie czas prac, z około trzech miesięcy do zaledwie ośmiu dni. W ten sposób zostanie ułożonych 14 kilometrów nowych torów.

Prace obejmą także przebudowę peronów na przystankach Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko, Masłońskie Natalin oraz na stacji Poraj. Perony będą wyższe, antypoślizgowe, wyposażone w nowe wiaty, ławki, galoty informacyjne, nagłośnienie i oświetlenie. Bezpieczeństwo zwiększy monitoring. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się łatwo dostaną się na perony dzięki pochylniom. PLK budują też nową nastawnię w stacji Poraj, nowoczesne urządzenia zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

W ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie”, wymienionych zostanie 88 km torów i sieci trakcyjnej. Zrewitalizowane będą 34 obiekty inżynieryjne, w tym 20 mostów i 2 wiadukty. Poziom bezpieczeństwa na linii zwiększy modernizacja 15 przejazdów kolejowo–drogowych. Pociągi pojadą szybciej – prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km/h.

Wartość zadania wynosi 380 mln zł. Finansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na III kwartał 2020 roku.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close