Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Modernizacja linii Kędzierzyn-Koźle – Opole blisko półmetka

Tagi: PKP PLK,

50 km przebudowanych torów i 45 wymienionych rozjazdów oraz nowe perony  na 5 stacjach i przystankach, to dotychczasowy efekt inwestycji na linii E 30, pomiędzy Opolem Groszowicami a Kędzierzynem-Koźle. Prace zbliżają się do półmetka. 

fot. PKP PLK

Po zakończeniu w 2021 r. czas podróży będzie skrócony o połowę. Projekt, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wart jest 412 mln zł i ma współfinansowanie z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Zgodnie z harmonogramem postępują prace na największej inwestycji kolejowej na terenie woj. opolskiego, przy modernizacji magistrali kolejowej E 30, na odcinku Opole Groszowice – Kędzierzyn-Koźle. W efekcie skróci się czasu przejazdu z Opola do Kędzierzyna-Koźla z 50 do 25 min.

Roboty prowadzone są obok kursujących pociągów. Z 85 km przebudowano już około 50 km torów i wymieniono 45 rozjazdów z wszystkich 80. Na 50 km torów zamontowano nową sieć trakcyjną. Zastosowanie zmechanizowanego sprzętu, m.in. pociągu do potokowej wymiany toru (PUN) oraz oczyszczarki tłucznia ułatwia realizacje i postęp prac.

Po nowych torach pociągi jadą już na odcinkach Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin (po dwóch torach) oraz Przywory Opolskie – Górażdże (po jednym torze). Roboty torowe prowadzone są na stacji Kędzierzyn-Koźle oraz odcinku Przywory Opolskie – Opole Groszowice.

Odcinek Opole – Kędzierzyn-Koźle jest na trasie pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem. Trasą w ciągu doby przejeżdża nawet 90 pociągów. Przebudowa odcinka zwiększy jego przepustowości. Zmodernizowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/godz.

Wartość modernizacji trasy Opole Groszowice – Kędzierzyn-Koźle wynosi 412 mln zł. Prace budowlane w terenie rozpoczęto we wrześniu 2018 r. Wcześniej, po podpisaniu umowy we wrześniu 2017 r. wykonane zostały prace projektowe. Zakończenie umowy przewidziano na IV kwartał 2021r.

Wartość projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” w zakresie linii nr 136 od km -0,206 do km 37,511 oraz linii nr 132 od km 94,281 do km 101,100 wynosi 835,5 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych CEF  (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) to przeszło 397,3  mln zł.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close