Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rozpoczął się kolejny etap modernizacji CMK

Tagi: CMK, PKP PLK,

Modernizacja stacji Idzikowice na Centralnej Magistrali Kolejowej wkroczyła w ostatnią fazę. Prace koncentrują się przy wymianie ostatnich elementów infrastruktury i ich regulacji. W grudniu wykonawca zakończy zasadnicze prace. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują linię do kursowania pociągów z prędkościami powyżej 200 km/h.

fot. PKP PLK

Efektem prac będzie sprawniejszy i szybszy przejazd pociągów przez stację. Po uzyskaniu odpowiednich certyfikatów, pociągi pojadą w 2020 r. z prędkością 160 km/h (przed pracami V=120 km/h). Docelowo przez stację pociągi będą mogły przejeżdżać z prędkością do 250 km/h.

Prace na stacji technicznej w Idzikowicach wkroczyły w ostatnią fazę. Montowane są tzw. dodatkowe tory główne wraz z siecią trakcyjną i urządzeniami srk. Układane są rozjazdy. Po zakończeniu robót, wykonawca wykona regulacje i sprawdzenie nowej infrastruktury. Zasadnicze prace wykonawca zakończy do połowy grudnia.

Przez stację Idzikowice, pociągi jeżdżą już po 4 zmodernizowanych torach, a sterowanie ruchem kolejowym jest prowadzone z budynku nowej nastawni. Na stacji zabudowano ok. 13 km nowych torów i 40 rozjazdów, które zapewniają sprawny ruch pociągów i płynną zmianę toru.

Nowe rozjazdy mają techniczne parametry do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h. Urządzenia wyposażono w system elektrycznego ogrzewania (EOR), który chroni przed zamarzaniem i gwarantuje właściwe działanie w trudnych warunkach zimowych. Nowoczesne rozjazdy montowano w tzw. technologii blokowej, która znacznie skraca czas ich zabudowy i pozwala zachować właściwe parametry. Nad torami wymieniono ok. 13 km sieci trakcyjnej zawieszonej na nowych konstrukcjach wsporczych.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Idzikowicach zakłada wymianę około 16 km torów, 24 km sieci trakcyjnej i montaż 47 nowych rozjazdów. Wartość prac 129 mln zł netto, finansowanie zapewniono ze środków budżetowych. Realizacja prac w latach 2018-2020.

Bezpieczniej na skrzyżowaniu drogi i toru na trasie CMK

W listopadzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do użytku 2,6 km drogę oraz chodnik i ścieżkę rowerową w rejonie stacji Idzikowice – z miejscowości Kruszewiec do wiaduktu drogowego w Starej Wsi nad linią CMK.

Dojazd zastąpił skrzyżowanie w poziomie szyn w Kruszewcu. Prace objęły także wiadukt drogowy w Starej Wsi. Wartość prac to ok. 20 mln zł netto. Wiadukt wraz z drogą został przekazany w zarząd Gminie Drzewica.

Inwestycje PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej dostosowują linię do prędkości powyżej 200 km/h. Zwiększają także poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. CMK zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego. Prace są realizowane w ramach projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich prac torowych na linii oraz zabudowie i uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2 oraz, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close