Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Port Hanko coraz bardziej popularny wśród polskich spedytorów

Tagi: Finlandia, Hanko, ro-ro,

Port Hanko rozwija się dzięki rosnącej wymianie handlowej z Polską. Połączenie z Gdynią jest dla Finów interesującym kierunkiem, z którego korzystają też operatorzy transportu intermodalnego. 

fot. Port Hanko

W Hanko znajduje się piąty co do wielkości port w Finlandii, który posiada bezpośrednie połączenia z wieloma terminalami w Europie Północnej. Port ten dzięki swojej dostępności jest dość popularny wśród spedytorów wykorzystujących transporty ro-ro.

—  Jesteśmy najbardziej na południe położonym portem morskim w Finlandii i jedynym, który prawie nie zamarza zimą co jest jego mocną stroną. Mamy też bardzo dobre połączenie kolejowe i drogowe z resztą Finlandii. Port przygotowuje się do rozbudowy, która pozwoli przyjmować większe statki towarowe — zapowiedział Anders Ahlvik, prezes Portu Hanko

W przeszłości Hanko specjalizowało się w eksporcie drewna i imporcie samochodów. Obecnie przez port przechodzą różne towary, a coraz większą rolę odgrywa wymiana handlowa z Polską. Przedstawiciele portu byli obecni m.in. na targach TransLogistica w Warszawie.  — Mamy bardzo dobre i szybkie połączenie z Portem Gdynia. Potrzeba tylko 20 godzin żeby. dotrzeć z jednego do drugiego portu promem. Nasz port zyskuje ja rozwijającej się wymianie handlowej między Finlandią a Polską, dlatego jest to dla nas interesujący kierunek. Sporą część przeładunków stanowi żywność, maszyny, papier ale właściwie wszystko co podlega wymianie handlowej między naszymi krajami może być przeładowywane w Porcie Hanko — wyjaśnił Ahlvik.

Mniejsze chociaż rosnące znaczenie dla portu odgrywa transport intermodalny. Do portu docierają m.in. kontenery przeładowywane w Gdyni. — Transport intermodalny odgrywa w naszym porcie mniejsze znaczenie, a dominują przewozy ro-ro. Kontenery, które trafiają do naszego portu przewożą głównie ładunki w transporcie na krótkich odległościach na rynku wewnątrzeuropejskim głównie z kierunku Polski i państw wschodnioeuropejskich — powiedział prezes Portu Hanko.

Finnlines prowadzi trzy połączenia w tygodniu na trasie Gdynia — Hanko. Relację tę obsługuje statek MS Finnmerchant.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close