Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Port Gdynia podpisał umowę na doradztwo przy projekcie Portu Zewnętrznego

Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał z firmą Ernst & Young umowę na doradztwo transakcyjne w procesie projektu i realizacji Portu Zewnętrznego w formule partnerstwa publiczno-prywanego.

fot. ŁK

Przy wyborze doradcy transakcyjnego uczestniczyło Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, które planuje wspieranie projektów partnerstwa publiczno-prywatnego. Port Zewnętrzny w Gdyni ma być najważniejszym spośród kilkunastu projektów PPP, które wspiera MiR.

— Dzisiejsze wydarzenie jest istotne, bo projekt ten jest jednym z kilkunastu inicjatyw, które są drogowskazami dla samorządów i innych podmiotów i mają zachęcać do korzystania z formuły PPP. Jesteśmy współzamawiającymi usługi doradcze i uważamy, że PPP musi być poważnie rozważane jako metoda realizacji projektów, bo system dotacyjny w kolejnych perspektywach budżetowych będzie bardziej rygorystyczny. Trzeba zaczyąć szukać finansowania pozabudżetowego — powiedział Waldemra Buda, wiceminister inwestycji i rozwoju.

Szansa na rozwój portu

Port zewnętrzny w Gdyni będzie docelowo realizowany przez partnera prywatnego z współudziałem Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Budowa nowe pirsu jest konieczna, gdyż port w obecnym kształcie nie ma już wielu możliwości rozbudowy. 

— Dla portu to przyszłość. To szansa obsługi najwiekszych statków. To zwiększenie potencjału przeładunkowego portu, a jak dziś obserwujemy, że praca przeładunkowa ciągle wzrasta. Ta inwestycja da nam szanse wejść do ekstraligi. W tej chwili jesteśmy otoczeni miastem i to blokuje możliwości rozwoju, stąd wyjście do wód Zatoki Gdańskiej — powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Na nowym pirsie znajdzie się terminal kontenerowy morski, terminal kolejowy a także plac służący do składowania i montażu elementów farm wiatrowych. Nowy terminal kontenerowy, jak zapewnia prezes Meller będzie pracował w systemie zautomatyzowanym. Kluczowe znaczenie ma także dostęp kolejowy i drogowy. Oprócz realizowanych obecnie inwestycji PKP PLK Zarząd Morskiego Portu Gdynia liczy na udział GDDKiA w projekcie budowy Drogi Czerwonej. Port Gdynia planuje pokryć mniejszą część kosztów inwestycji i przygotowuje na to środki własne, choć prezes Meller nie wykluczył w rozmowie z dziennikarzami chęci ubiegania się o dofinansowanie unijne, o ile w przyszłej perspektywie tego typu projekty będą wspierane. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close