OT Port Gdynia zamawia ciągniki terminalowe i naczepy
OT Port Gdynia zamawia ciągniki terminalowe oraz naczepy do przemieszczania kaset. Spółka planuje dostosowanie terminalu do obsługi większych statków.
OT Port Gdynia ogłosił zapytanie ofertowe na dostawę urządzeń dla terminalu ro-ro. Spółka zamawia 4 ciągniki o zwiększonej mocy oraz 4 naczepy do przewozu kaset. Według specyfikacji zamówienia ciągniki mają być dostosowane do maksymalnego obciążenia siodła 28-36 t. Pojazdy mają mieć silnik napędowy wysokoprężny turbodoładowany spełniający normę emisji spalin EUR IV, układ SCR, o mocy min. 180 kw oraz napęd 4×4 – na obie osie. Z kolei naczepy mają mieć ładowność 90 ton, obciążenie min. 30 ton i być wyposażone w sprzęg typu „gęsia szyja”. O wyborze dostawcy będą decydować kryteria ceny (80% wagi oceny oferty) i okresu gwarancji (20% wagi oceny).
Projekt doposażenia intermodalnego terminala ro-ro w Gdyni przez OT Port Gdynia jest dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wynosi 17 mln zł z czego fundusze unijne pokrywają 6,9 mln zł. Zakup nowoczesnych urządzeń wpłynąć ma na rozwój terminala oraz przyczynić się do poprawy jego konkurencyjności w korytarzu sieci TEN-T.
Jak informuje spółka, dzięki zakupowi nowych urządzeń zwiększone zostaną możliwości przeładunkowych terminalu o 197100 TEU/rok. Ponadto nastąpić ma poprawa jakości usług terminalowych, a wyposażenie terminalu zostanie dostosowane do wymagań nowoczesnych jednostek pływających i obsługi większych statków.
To kolejny zakup w OT Port Gdynia. W październiku terminal został wyposażony w ową układarkę firmy Kalmar. Urządzenie wielofunkcyjne o udźwigu 33 tony przeznaczone jest do obsługi ładunków drobnicowych, głównie wyrobów stalowych takich jak ciężkie slaby, czy blacha w kręgach, a także pozostałej drobnicy oraz konstrukcji stalowych o wymiarach pozwalających na bezpieczny przeładunek tym sprzętem – informuje spółka.