Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Nowe suwnice kontenerowe dla portu w Hamburgu

Tagi: CTB, Hamburg, HHLA, suwnica, ZPMC,

5 listopada 2019 r. przybyły do portu w Hamburgu trzy nowe suwnice kontenerowe wyprodukowane przez ZPMC. Nowe suwnice ułatwią obsługę w terminalu Container Terminal Burchardkai (CTB) megakontenerowców o pojemności powyżej 23 tys. TEU. Transport suwnic od na pokładzie specjalnego statku „Zhen Hua 27” trwał osiem tygodni.

Nowe suwnice bramowe zastąpią trzy mniejsze jednostki w CTB, które już zostały zdemontowane. W pierwszym kwartale 2020 roku HHLA spodziewa się dostawy kolejnych dwóch dużych suwnic kontenerowych tego samego typu.

„Inwestując w pięć nowych suwnic kontenerowych i tworząc kolejne miejsce cumowania dla mega-kontenerowców, zapewniamy naszym klientom z branży żeglugowej dodatkową pojemność oraz większą elastyczność w obsłudze ultra-dużych kontenerowców o ładowności ponad 23.000 TEU”, mówi członek zarządu HHLA Jens Hansen.

W ubiegłym roku liczba zawinięć do portu w Hamburgu realizowanych przez kontenerowce o pojemności od 18.000 TEU do 22.000 TEU wzrosła o 47 procent do 150 zawinięć. Ta tendencja się utrzymuje: w pierwszej połowie 2019 r. liczba ta ponownie wzrosła o prawie 40 procent.

Największe suwnice bramowe kontenerowe w porcie w Hamburgu mogą obsłużyć statki o szerokości 24 kontenerów ustawionych obok siebie. Wysięgniki nowych żurawi mają prawie 80 metrów długości i mogą sięgać do 26 rzędów kontenerów. Te giganty, z których każdy waży 2.480 ton, mogą przenosić za jednym zamachem dwa kontenery o długości 40 stóp lub cztery kontenery o łącznej wadze 110 ton. W terminalu kontenerowym HHLA Container Terminal Burchardkai pracuje obecnie ponad 30 suwnic kontenerowych.

Burchardkai jest najstarszym i największym obiektem przeładunkowym kontenerów w porcie w Hamburgu. Pierwszy kontenerowiec w Hamburgu został tu przeładowany w 1968 roku. Miał on pojemność zaledwie 1200 TEU. Dziś w Burchardkai obsługiwane są największe kontenerowce na świecie. Po uruchomieniu pięciu nowych suwnic kontenerowych, liczba mega-statków cumujących w CTB wzrośnie z dwóch do trzech. HHLA w porcie w Hamburgu posiada także inne miejsca cumowanie dla megakontenerowców zlokalizowane na terminalu kontenerowym Tollerort.

Nowe suwnice kontenerowe są częścią programu rozbudowy CTB. Oprócz nowych suwnic kontenerowych i innych urządzeń przeładunkowych program obejmuje inwestycje w zakresie nowych obiektów magazynowych oraz infrastruktury kolejowej. Inwestycje w Całej Grupie HHLA mają wynieść 1 mld euro do roku 2020. Z tej kwoty około 450 mln euro zostanie przeznaczone na przeładunek kontenerów.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close