Partnerzy portalu

Rusza budowa obwodnicy Kraśnika w ciągu S19

Wykonawcą obwodnicy Kraśnika w ciągu drogi ekspresowej S19, która ominie miasto od strony wschodniej, jest firma Aldesa Construcciones Polska. Umowa w trybie projektuj i buduj zakłada realizację odcinka o długości 10 km za 319,5 mln zł. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w 2021 r.

fot. GDDKiA

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, z rezerwą pod trzeci pas, a także węzły drogowe Kraśnik Północ i Kraśnik Południe. Zbudowane zostaną też miejsca obsługi podróżnych, obwód utrzymania drogowego, a także drogi do obsługi ruchu lokalnego. Przewidziano również budowę obiektów inżynierskich oraz infrastruktury towarzyszącej, w tym urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu.

– Dobra infrastruktura jest konieczna, aby Polska mogła się równomiernie rozwijać. Konsekwentnie walczymy z wykluczeniem komunikacyjnym w tych regionach kraju, które wcześniej pozostawały na uboczu wielkich inwestycji – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

130 km S19 w realizacji

W realizacji, w trybie projektuj i buduj, jest blisko 130 km odcinek S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim. Budowę podzielono na 12 odcinków, po sześć w województwie lubelskim i podkarpackim. Umowę na realizację trzech pierwszych odcinków podpisano 30 października 2017 r., a na ostatni 21 grudnia 2018 r. 

Dla pięciu odcinków w województwie lubelskim wydano już decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), ostatnia spodziewana jest wkrótce. Na terenie województwa podkarpackiego procedowane są cztery wnioski o wydanie ZRID, a dla dwóch odcinków przygotowywana jest dokumentacja niezbędna do złożenia wniosku.

Z pierwszych odcinków S19 kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 r., a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim w połowie 2022 r. Tym samym Rzeszów poprzez Lublin połączy się drogą ekspresową z Warszawą.

S19 z dofinansowaniem UE

Budowa S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim jest realizowana z wykorzystaniem funduszy unijnych. 19 września 2019 r. GDDKiA podpisała umowy o dofinansowanie dla dziewięciu z dwunastu odcinków realizacyjnych tej trasy: od węzła Lublin Węglin do węzła Lasy Janowskie oraz od węzła Nisko Południe do węzła Sokołów Małopolski. Łączna wartość tych projektów to ok. 3,6 mld zł, a dofinansowanie z UE wyniesie ok. 1,8 mld zł. Na pozostałe trzy odcinki, od węzła Lasy Janowskie do węzła Nisko Południe, złożono już do Centrum Unijnych Projektów Transportowych wniosek o dofinansowanie.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close