Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

GDDKiA chce realizować inwestycje w formule PPP

Tagi: GDDKiA,

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje się do realizacji zadań inwestycyjnych w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Pierwszym projektem wytypowanym do tej formuły będzie budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w ciągu drogi ekspresowej S6.

fot. Ra Boe Wikimedia Commons

Partnerstwo Publiczno-Prywatne to model realizacji zadań publicznych oparty na wieloletniej umowie określającej podział zadań i ryzyk pomiędzy pomiotem publicznym a partnerem prywatnym. Celem PPP jest świadczenie określonej usługi publicznej przez partnera prywatnego w oparciu o infrastrukturę publiczną. W zamian partner prywatny jest wynagradzany przez podmiot publiczny ze środków budżetowych w różnej formie lub otrzymuje prawo do pobierania opłat od użytkowników danej infrastruktury publicznej w okresie trwania umowy o PPP.

PPP wymaga uzgodnień

Specyfika umowy o PPP wymaga wielu uzgodnień formalno-prawnych, m.in. z Europejskim Urzędem Statystycznym (EUROSTAT), już na etapie prac przedrealizacyjnych. Obecnie trwa procedura kwalifikacji projektu S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w zakresie długu sektora instytucji rządowych i samorządowych. Uzyskanie pozytywnej opinii EUROSTAT w tym zakresie jest warunkiem koniecznym dla realizacji projektów drogowych w formule PPP.

Równolegle, we współpracy z renomowanymi doradcami zewnętrznymi, przygotowujemy szereg czynności i opracowań przewidzianych do wykonania na etapie przed ogłoszeniem przetargu na wybór partnera prywatnego. Aktualnie prowadzimy badanie rynku finansowego, które pozwoli ocenić nam potencjał sektora prywatnego na sfinansowanie przedsięwzięcia.

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej (OMT) będzie odcinkiem dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 32,7 km. W ramach inwestycji przewidziano również budowę obwodnicy Żukowa (droga w klasie GP) o długości 6,6 km. Jeszcze w 2020 r. planujemy rozpisanie przetargu w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego, którego zadaniem będzie zaprojektowanie i wybudowanie OMT w ciągu 48 miesięcy od podpisania umowy i utrzymywanie jej przez kolejne 26 lat. W zamian partner prywatny będzie otrzymywał z budżetu państwa tzw. opłatę za dostępność.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close