Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

STADLER dostarczył ostatni tramwaj dla Ostrawy

Ostatni z 40 zamówionych przez DPO Ostrawa tramwajów typu TANGO NF2 «nOVA» opuścił siedlecki zakład i został przekazany przewoźnikowi. Tym samym pierwszy kontrakt tramwajowy realizowany przez Stadler Polska w Siedlcach został zakończony z sukcesem.

fot. Stadler Polska

Stadler Polska podpisał umowę z czeskim przewoźnikiem Dopravni podnik Ostrava a.s. (DPO) na dostawę 30 + 10 nowoczesnych pojazdów typu TANGO NF2 w 2017 roku. Zamówienie było pierwszym w historii siedleckiego zakładu kontraktem na budowę tramwajów. Przy jego realizacji spółka współpracowała z zakładem Stadler Środa w Środzie Wielkopolskiej, specjalizującym się w produkcji stalowych pudeł do produkcji tramwajów.

Zamówione pojazdy były przekazywane przewoźnikowi sukcesywnie jesieni 2018 roku, po odbyciu testów i uzyskaniu homologacji zostały wprowadzane do eksploatacji w Ostrawie. Cieszą się sympatią pasażerów i wyróżniają najwyższą niezawodnością.

Rozpoczęcie produkcji tramwajów w siedleckim zakładzie było dla nas nowym doświadczeniem, w którym potwierdziliśmy nasze kompetencje techniczne i jakościowe. Wiemy, że nasze tramwaje przypadły do gustu mieszkańcom Ostrawy i bardzo się z tego cieszymy. Jesteśmy przekonani, że będą dobrze służyły przewoźnikowi i pasażerom – powiedział Tomasz Prejs, członek zarządu i dyrektor zarządzający Stadler Polska.

Zakład Stadler Polska, znany dotychczas przede wszystkim z produkcji pociągów typu FLIRT, obok zamówień na te pojazdy, realizuje obecnie kolejne zamówienia na tramwaje – dla Krakowa, Brunszwiku i Lipska.

Przewaga techniczna modelu TANGO NF2 «nOVA» nad konkurencją


Pojazdy TANGO NF2 «nOVA» zaprojektowano na bazie sprawdzonego i przetestowanego modelu TANGO, który dostosowano do potrzeb spółki DPO w Ostrawie i odpowiednio zmodyfikowano o niską podłogę. O otrzymaniu pierwszego zamówienia na czeskim rynku zadecydowała przewaga techniczna. Tramwaj TANGO NF2 «nOVA» to nowoczesny pojazd zapewniający wysoki komfort jazdy i niskie koszty eksploatacji. Posiada modułową budowę, ergonomiczną kabinę motorniczego i jest w pełni klimatyzowany. Obrotowe wózki jezdne z elastyczną ramą zapewniają spokojny bieg pojazdu. Tramwaj charakteryzuje się także niskim poziomem hałasu nawet przy dużych prędkościach. Jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Jego konstrukcja spełnia wszystkie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa standardy UE. Dodatkowo czoło tramwaju jest ukształtowane optymalnie pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszych. Dwuczłonowe tramwaje «nOVA» mają długość 24,9 m, szerokość 2,5 m i wysokość 3,6 m. Mieszczą do 188 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących. Pojazdy posiadają czworo szerokich, dwuskrzydłowych drzwi, umożliwiających szybkie wsiadanie i wysiadanie, a także rampę dla wózków inwalidzkich. Rozwijają maksymalną prędkość 80 km/h.

mat. prasowe Stadler Polska

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close