Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Most kolejowy na Rail Baltica nasunięto nad Bug

Nasunięto wszystkie przęsła drugiego mostu kolejowego na Bugu, na linii Rail Baltica między Warszawą a Białymstokiem. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. likwiduje tzw. wąskie gardło na jednotorowej dotychczas przeprawie na odcinku Sadowne – Czyżew. Nowym mostem i drugim torem pociągi pojadą w 2020 r. Projekt realizowany jest z udziałem środków unijnych CEF „Łącząc Europę” za 569 mln zł.

fot. PKP PLK

Dzięki budowie dwóch mostów na Bugu, linia kolejowa będzie dwutorowa na całej trasie łączącej Warszawę z Białymstokiem. Dotychczas przeprawa stanowiła tzw. wąskie gardło, gdyż linia „zwężała się” do jednego toru. Już od marca pociągi pokonują Bug nowym, 300 metrowym mostem kolejowym. Na początku 2020 r. pociągi pojadą drugim torem po bliźniaczym obiekcie.

Przeprowadzono najważniejszy etap prac przy kolejowej przeprawie. Na wybudowane filary nasunięto 5 sześćdziesięciometrowych przęseł łukowych o wysokości ponad 12 m i wadze – każde ponad 300 ton. Jedno przęsło nasuwano około 12 godzin. Teraz most będzie przygotowany do ułożenia toru.

Most kolejowy na Bugu to najdłuższy obiekt inżynieryjny na linii kolejowej łączącej Warszawę i Białystok. Wybudowano go wykorzystując specjalną konstrukcję tzw. łuk Langera. Dzięki temu jest lżejszy lecz bardziej wytrzymały od poprzednika.

Odcinek Sadowne–Czyżew to kolejny modernizowany fragment Rail Baltica – linii łączącej Mazowsze i Podlasie oraz w ruchu międzynarodowym przygotowywanej do połączenia krajów nadbałtyckich ze środkową Europą.

Z końcem roku planowany jest dwutorowy ruch pociągów od Małkini do Czyżewa. Na początku przyszłego roku pociągi pojadą już nową dwutorową linią na całym odcinku Sadowne–Czyżew. Po zakończeniu modernizacji linia podróże z Warszawy do Białegostoku w czasie poniżej 2 h. Wartość prac to 569 mln zł netto. Projekt ”Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne jest współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close