Oferty na dokończenie prac nad S7 w Warszawie powyżej kosztorysu
GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na kontynuację projektowania i budowę południowego wylotu z Warszawy, czyli drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola (z węzłem). Oferty złożyło 8 firm i konsorcjów.
Najniższą ofertę na kwotę 457 327 407,33 zł brutto złożyła firma Polaqua Sp. z o.o., natomiast najwyższą firma Strabag Sp. z o.o. na kwotę 539 437 936,34 zł brutto, przy budżecie zamawiającego wynoszącym 331 065 420,56 zł brutto.
Umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, ma zostać podpisana w lutym 2020 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 26 miesięcy od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosku o ZRID po 5 miesiącach od podpisania umowy). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2022 r.
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja (optymalizacja) projektowania, uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.
— Po wielokrotnych wezwaniach dotychczasowego Generalnego Wykonawcy, firmy Rubau Polska, do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu 16 maja 2019 r. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą — poinformowano w komunikacie.
3 października 2019 r. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję ZRID dla 1,3 km odcinka zadania B. Całe zadanie zostało podzielone na 2 części. Pierwsza to 1,3 km od węzła Lesznowola w kierunku Grójca, a druga to dalsze ok. 13,5 km kończące się na węźle Tarczyn Północ. W zakresie 13,5-kilometrowej części toczy się postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji ZRID. Po uzupełnieniu dokumentacji przez wykonawcę Wojewoda Mazowiecki wyda dokument umożliwiający rozpoczęcie robót w terenie.
Po wybudowaniu drogi S7 Warszawa – Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową.
Na przełomie października i listopada GDDKiA planuje podpisać kolejne dwie umowy na dokończenie prac. Tym razem będą to droga ekspresowa S3 od Kaźmierzowa do węzła Lubin Północ w woj. dolnośląskim. Właśnie uprawomocnił się wybór oferty na kontynuację robót. Dokumentacja przetargowa została przekazana do Urzędu Zamówień Publicznych celem przeprowadzenie kontroli ex-ante.