Partnerzy portalu

PLK zmodernizują linię E65 na Śląsku

Tagi: Budimex, PKP PLK,

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę i rozpoczynają się prace o wartości ok. 1,4 mld złotych na liniach Goczałkowice-Zdrój – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Projekt jest współfinansowany przez UE w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

fot. PKP PLK

Projekt przewiduje wymianę prawie 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej. Na liniach zwiększy się prędkość pociągów osobowych do 160 km/h i towarowych do 120 km/h. Sprawniej pojadą pociągi na trasie z Katowic do Zebrzydowic i Wisły Głębce. Na kolejowym węźle Czechowice Dziedzice przebudowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Będzie też nowe lokalne centrum sterowania (LCS) wyposażone w nowoczesne systemy. Prace obejmą też ponad 150-metrowy most na Wiśle (między Goczałkowicami a Czechowicami-Dziedzicami) oraz 22 inne obiekty inżynieryjne.

Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozu podróżnych i ładunków pozytywnie wpłynie przebudowa 3 przejazdów kolejowo-drogowych.

Wartość prac to 1,4 mld złotych. Projekt „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła- Czechowice – Dziedzice – Zabrzeg”. współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Roboty powinny zakończyć się do października 2023 roku. Wykonawcą jest firma Budimex Budownictwo Sp. z o.o.

To nie jedyna inwestycja PLK w tamtym regionie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce”. Dzięki odbudowie linii kolejowych Bronów – Bieniowiec (nr: 694) na odcinku Bieniowiec – Skoczów), na odcinku Skoczów – Cieszyn (nr 157, 190) oraz na odcinku Goleszów – Wisła Głębce (nr 191), pociągi będą jeździły z dużo większą prędkością Składy przyśpiesza miejscami z 20 lub 30 km/h do 80 – 120 km/h. Składy towarowe będą kursować z prędkością 60 i 80 km/h. Na zmodernizowanych odcinkach pojedzie też więcej pociągów. Planowane są również prace m.in. na mostach i wiaduktach.

Wartość całego projektu to prawie 460 mln złotych, z czego 85% pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Prace budowlane będą poprzedzone pracami projektowymi i rozpoczną się na przełomie I i II kwartału 2020 roku. Zakończenie prac planowane jest w grudniu 2021 roku.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close