Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

PKP PLK podpisały umowę na modernizację Węglówki

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują na Kujawach ponad 110 km Węglówki, linii ze Śląska do portów bałtyckich. Sprawniejszy będzie przewóz towarów z południa do nadbałtyckich portów. Planowane jest oddzielenie ruchu pasażerskiego i towarowego. Podpisana została umowa za ponad 21 mln zł na przygotowanie dokumentacji projektowej.

fot. Ludwig Schneider Wikimedia Commons

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z konsorcjum firm BBF Sp. z o.o. (lider), IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. oraz IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U. umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla realizacji zadania „Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola – Inowrocław – Tczew: LCS Inowrocław” wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Wartość umowy 21,3 mln zł netto. Dokumentacja ma być gotowa przed końcem 2021 r. Realizacja przewidziana jest na lata 2022 – 2026.

Modernizacja obejmie 112 km Węglówki, linii kolejowej nr 131, między Dąbiem nad Nerem a Złotnikami Kujawskimi oraz 20 km przylegających linii. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 140 km/h, a na odcinku od Jaksic do Złotnik Kujawskich nawet 200 km/h. 

Przewóz ładunków stanie się szybszy i sprawniejszy. Pociągi towarowe będą mogły przyśpieszyć do 120 km/h. Usprawni to przewóz ładunków nie tylko w regionie, ale także z południowych okręgów przemysłowych do portów nad Bałtykiem. To istotne, ponieważ odcinek linii nr 131 jest częścią magistrali kolejowej C-E 65, należącej do VI Europejskiego Korytarza Transportowego, łączącego państwa nadbałtyckie z krajami położonymi nad Morzem Adriatyckim i na Bałkanach.

Przebudowa obiektów inżynieryjnych umożliwi przystosowanie linii do przejazdu cięższych składów towarowych, o nacisku do 221 kN na oś. Na odcinku Inowrocław – Złotniki Kujawskie przewidziano budowę 4 skrzyżowań dwupoziomowych. Takie rozwiązania, podobnie jak modernizacja przejazdów, zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Najpierw dokumentacja, a później prace, na modernizowanej linii będą dotyczyć aż 114 obiektów, w tym 15 wiaduktów 17 mostów i 3 przejść pod torami. Sprawny ruch pociągów zapewni nowy system sterowania ruchem kolejowym. Zaplanowano nowe Lokalne Centrum Sterowania Inowrocław, wyposażone w nowoczesne systemy i sprzęt komputerowy.

Powstanie też koncepcja separacji ruchu pasażerskiego i towarowego na odcinku Inowrocław – Nowa Wieś Wielka oraz budowy dwóch dodatkowych torów na odcinku Jaksice – Złotniki Kujawskie. Trzecia koncepcja będzie dotyczyć przebudowy węzła Inowrocław w celu separacji ruchu pasażerskiego i towarowego oraz umożliwienia przejazdu pociągów pasażerskich na trasie Toruń – Inowrocław – Bydgoszcz bez konieczności zmiany kierunku jazdy

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close