PKP Cargo planuje wymianę taboru do przewozów kombinowanych
Największy przewoźnik kolejowy w Polsce stawia na intermodal. Spółka planuje inwestycje taborowe w zakresie przewozów kontenerów.
PKP Cargo chce także wyjść poza rolę przewoźnika kolejowego i pełnić rolę operatora łańcucha logistycznego. – Przewozy intermodalne są jednym z filarów naszej strategii. Chcemy się rozwijać w zakresie usług door to door. Mówimy o pełnej usłusdze operatora logistycznego, którą rozwijamy w oparciu o nasze zasoby. Przygotowujemy zintegrowaną ofertę łańcucha dostaw oraz system i struktury, które zintegrują tę działalność – powiedział Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.
Transport intermodalny staje się coraz ważniejszym sektorem działalności PKP Cargo. Przewoźnik musi jednak wymienić część wagonów – platform do przewozów kontenerów. W latach 80-tych PKP zakupiły sporo platform 60-stopowych, które wówczas uważano za najbardziej uniwersalne, gdyż pozwalają przewozić kontenery 20, 30 i 60-stopowe. Obecnie jednak kontenery 30’ są rzadko używane, a najpopularniejsze są jednostki czterdziestostopowe, do przewozu których wagony sześciedziesięciostopowe są mało efektywne, gdyż nie wykorzystują całej długości platformy.
– Chcemy wymienić tabor do przewozów intermodalnych. Platformy 60-stopowe przestały być optymalne, dlatego inwestujemy w wagony 40, 80 i 90-stopowe. Klienci pytają też o przewozy naczep, dlatego konieczne będzie uzupełnienie naszej floty o wagony do przewozów naczep – powiedział Jarosław Bator, wiceprezes PKP Cargo.
Spółka PKP Cargo planuje także zakup nowych lokomotyw wielosystemowych do przewozów międzynarodowych. Nowe lokomotywy elektryczny wyposażone będą w spalinowy moduł dojazdowy, co pozwoli spełnić rolę środka transportu pierwszej i ostatniej mili.