Najnowsza lokomotywa Bombardiera Traxx DC3 zaprezentowana na Trako
Pierwsza z serii 30 lokomotyw Traxx DC3 zamówionych przez spółkę Akiem dla polskich klientów została zaprezentowana na targach Trako 2019 w Gdańsku. To najnowsza generacja lokomotyw elektrycznych Bombardiera.
Kanadyjski koncern zawarł z firmą leasingową Akiem w lutym umowę na dostawę lokomotyw na polski rynek. Akiem zamówił wówczas 30 pojazdów, a docelowo chce ich mieć w Polsce 55. Pierwszym przewoźnikiem, który będzie wykorzystywał najnowszą lokomotywę Bombardiera jest Lotos Kolej.
Bombardier i Akiem zapewniają przewoźnikom w Polsce szeroką gamę produktów, systemów sterowania ruchem kolejowym i usług. Bombardier posiada w Polsce cztery zakłady produkcyjne i inżynieryjne oraz dwie placówki serwisowe, w których łącznie pracuje prawie 2800 pracowników., Z kolei Akiem otworzył nowe biuro w Warszawie i zbudował silną sieć lokalnych partnerów. Lokomotywy od Akiem dzierżawią m.in. Orlen Koltrans, Pol-Miedź Trans, Kolprem, Captrain Polska. Operatorom lokomotyw Traxx oferowane są obsługiwane przez polskie zespoły usługi obejmujące zarządzanie częściami zamiennymi, usługi utrzymania oraz infolinię serwisową.
Traxx DC3 to najnowsza seria lokomotyw czteroosiowych z napędem elektrycznym dostosowana do zasilania w systemie 3kV DC. Trzy typy pojazdów – Traxx AC3, Traxx MS3 i Traxx DC3 zaspokajają główne potrzeby w zakresie transportu we wszystkich czterech systemach sieci trakcyjnych w Europie oraz oferują opcjonalną funkcję „Last Mile”, – dodatkowy silnik spalinowy umożliwiający lokomotywom poruszanie się po odcinkach niezelektryfikowanych. Nowe pojazdy zostały stworzone w oparciu o udaną platformę lokomotyw Traxx, które są z powodzeniem produkowane od 18 lat. Ponad 2000 lokomotyw Traxx jest obecnie eksploatowanych w Europie.