Silva z grupy Kronospan nie kupi lokomotyw elektrycznych. Zamawia spalinowe
Silva Logistic System anulowała przetarg na dostawę dwóch trakcyjnych lokomotyw elektrycznych. Spółka ogłosiła za to nowy przetarg na pojazdy spalinowe.
Przewoźnik kolejowy należący do grupy Kronospan anulował ogłoszony w sierpniu przetarg na 2 lokomotywy elektryczne. Silva LS otrzymała dofinansowanie na inwestycje w tabor na przewozy intermodalne w ramach konkursu rozstrzygniętego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Silva LS uzyskała wsparcie na zakup 150 wagonów – platform czteroosiowych, 450 kontenerów, 2 reachstackerów oraz dwóch lokomotyw trakcyjnych spalinowych. Łącznie CUPT przyznało spółce 38,9 mln zł z funduszy unijnych.
Jednak po ogłoszeniu wyników konkursu Silva LS uznała, że woli mieć lokomotywy elektryczne i zadała pytanie o możliwość zmiany zamówienia. Spółka ogłosiła przetarg na dostawę lokomotyw elektrycznych, zanim CUPT otrzymał odpowiedź od Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju na pytanie czy zmiana napędu lokomotyw jest dopuszczalna. Ministerstwo nie wyraziło zgody.
– Zawarcie przez beneficjenta umowy o dofinansowanie projektu oznacza, że beneficjent ostatecznie zdecydował się na zrealizowanie inwestycji w dokładnie określonym w umowie zakresie. Zmiana polegająca na zastąpieniu w projekcie lokomotyw spalinowych lokomotywami elektrycznymi ma istotny charakter ze względu na inny koszt zakupu i eksploatacji takich lokomotyw oraz inny obszar, na którym mogą być eksploatowane – wyjaśnia Karolina Grot, naczelnik wydziału informacji i promocji CUPT.
W związku z negatywną odpowiedzią Silva LS zdecydowała się anulować tamto zamówienie i ogłosić nowy przetarg na dostawę dwóch lokomotyw spalinowych nowych lub zmodernizowanych. Pojazdy będą wykorzystywane w przewozach na trasie Siemianówka – Siedlce – Szczecinek oraz Siemianówka – Siedlce – Chmielów – Mielec.