Kombud wykona systemy SRK w rejonie portów Szczecin i Świnoujście
Kombud wykona projekt oraz zabudowę systemu sterowania ruchem kolejowym na stacjach obsługujących porty Szczecin i Świnoujście. Spółka będzie podwykonawcą Torpolu, który modernizuje infrastrukturę kolejową w obrębie zachodniopomorskich portów.
Torpol podpisał 17 września z Zakładami Automatyki Kombud dwie umowy o wartości 124 mln zł netto i 96,1 mln zł netto, których przedmiotem jest wykonanie projektu oraz prac budowlanych w zakresie urządzeń sterowania ruchem kolejowym na terenie stacji Szczecin Port Centralny i na stacji Świnoujście. Czas realizacji umów określono na 31 miesięcy.
Torpol zawarł wcześniej z PKP PLK i Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście kontrakty o łącznej wartości 1,44 mld zł netto (niemal 1,8 mld zł brutto), których jest poprawa dostępu kolejowego do portów morskich. Inwestycja realizowana przez Torpol obejmuje opracowanie projektów oraz wykonanie robót budowlanych na Stacji Szczecin Port Centralny za ok. 936 mln zł netto (1,2 mld zł brutto) oraz na stacji Świnoujście za ok. 508 mln zł (625 mln zł brutto).
W ramach projektu, na stacji Szczecin Port wybudowanych zostanie 61 km torów, z czego blisko 5 km na terenie Portu Szczecin. Zmodernizowanych zostanie 12 przejazdów kolejowo-drogowych. Nowe 177 rozjazdów będzie miało urządzenia elektrycznego ogrzewania, co umożliwi bezawaryjne działanie podczas niskich temperatur. Na stacji Świnoujście zostanie wybudowanych 34 km torów, z czego 2 km na terenie Portu Morskiego w Świnoujściu. Zmodernizowanych zostanie 10 przejazdów oraz wymienione 108 rozjazdów. Zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które zwiększą poziom bezpieczeństwa przewozów. Inwestycja umożliwi kursowanie dłuższych i cięższych pociągów, co wpłynie na rozwój Portu Morskiego w Świnoujściu.