Partnerzy portalu

CMK będzie mieć dwa nowe wiadukty

Tagi: CMK, PKP PLK,

Dwa wiadukty drogowe zastąpią przejazdy w poziomie szyn na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej w województwie świętokrzyskim. Nowe obiekty między Włoszczową a Olszamowicami zapewnią możliwość bezpiecznego zwiększenia prędkości pociągów na CMK ponad 200 km/h oraz sprawny ruch drogowy.

CMK
fot. PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy warte ok. 50 mln zł netto. Realizacja inwestycji jest finansowana z budżetu. Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań na Centralnej Magistrali Kolejowej w szczególności pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów a także zachowanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Prace na CMK zmierzają do zwiększenia prędkości składów docelowo do 230-250 km/h. Dobre oraz szybkie połączenia kolejowe nie będą ograniczane przez ruch drogowy. Kierowcy  i piesi bez przeszkód przejada nad torami, korzystając z nowych wiaduktów drogowych.

To obiekty na drogach koło miejscowości Kozia Wieś i Motyczno w powiecie włoszczowskim w woj. świętokrzyskim. Na każdym wiadukcie dla przejazdu samochodów przewidziano po dwa pasy jezdni o szerokości 3 m. Również piesi i rowerzyści, bez konieczności oczekiwania przed zamkniętymi rogatkami na przejazd pociągów, bezpiecznie, specjalnym pasem pieszo-rowerowym przejdą lub przejada nad linia kolejowa. W ramach budowy wiaduktów uwzględniono także niezbędny zakres nasypów oraz kilkaset metrów dróg dojazdowych.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 20 września dwie umowy na budowę 2 wiaduktów drogowych, które zastąpią 2 przejazdy w poziomie szyn.

Na budowę dwóch wiaduktów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy z firmą Nowak – Mosty Sp. z.o.o.

Wartość obiektu koło Koziej Wsi to 25 382 926,81 zł netto, a Motycznie 21 426 016,26 zł netto. Roboty budowlane zaplanowano natomiast na lata 2019-2021.

Inwestycja realizowana w ramach większego projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II.

CMK modernizowana do wyższych prędkości

Na Centralnej Magistrali Kolejowej PLK modernizują także stację techniczną w Idzikowicach oraz wiadukty na szlaku Idzikowice – Opoczno Południowe. Inwestycyjne zmierza natomiast do przygotowania linii do kursowania pociągów z prędkościami powyżej 200 km/h. Temu służy montaż odpowiednich elementów, m.in. rozjazdów.

CMK, to linia Grodzisk Mazowiecki–Zawiercie (nr 4) o długości 224 km. Zapewnia sprawne połączenie Warszawy m.in. z Krakowem, Katowicami, Wrocławiem, Częstochową, Opolem, Rzeszowem z prędkością do 200 km/h. Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie. Centralna Magistrala Kolejowa jest linią dwutorową zelektryfikowaną. Stanowi również część europejskiego korytarza E65. Wybudowana w latach 1971–1977.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close